Form der ikke vil
Fra : steffen martin

Dato : 24-04-03 11:55

Hej Gruppe,

Jeg har nu forsøgt mig gennem længere tid at lave en form der kan
sende bestillinger gennem min hjemmeside og videre til min mail.

Her er forløbig resultat www.steffenmartin.com/form.htm

I samme folder [public på min server] som denne .htm ligger en
bestilling.php som jeg har fået lavet. Men jeg kan ikke få de 2
til at samarbejde? Hvad gør jeg evt. forkert? Jeg er ved at miste
håbet nu...

Hvis nogen kan forklare mig det som om jeg var en 3-årig vil det
være ultimativt :)

På forhånd tak,

Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 24-04-03 12:14

> I samme folder [public på min server] som denne .htm ligger en
> bestilling.php som jeg har fået lavet. Men jeg kan ikke få de 2
> til at samarbejde? Hvad gør jeg evt. forkert?

Hej .. kan du ikke give mig noget kode fra din bestilling.php fil ? .. SÅ
er det lidt nemmere .. Er næsten sikker på at det er der fejlen ligger..

Mvh Dennis

Fra : steffen martin

Dato : 24-04-03 13:13

Dennis T. Holm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hej .. kan du ikke give mig noget kode fra din bestilling.php fil ? .. SÅ
> er det lidt nemmere .. Er næsten sikker på at det er der fejlen ligger..
>
> Mvh Dennis

Den er lavet i Dreamweaver:

<?php

mail("steffen@steffenmartin.dk",
   "Bestillingsformular",
   "Antal: $antal\nNavn: $navn\nAdresse: $adresse\nPostnr. og by:
$postnr\nTelefon: $telefon\nFax $fax\nEmail: $email\nKommentarer: $tekst");

echo "Bestillingen er nu afsendt og du hører snart fra mig.

Med venlig hilsen

Steffen Martin";

?>

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 24-04-03 13:18

> [...]
$tekst");

> echo "Bestillingen er nu afsendt og du hører snart fra mig. Med venlig

Da du har lavet din FORM som en POST funktion skal du selv sørge for at hive
informationerne ned over i din bestilling.php

Det gør du på følgende måde:
$antal = $_POST['antal']; <--- hvor du inde i $_POST skriver navnet på det
element i din FORM som du vil smide ind i din php variabel
$navn = $_POST['navn'];
OSV

En anden mulighed er at lave din FORM om til en GET.. Så sørger den selv
for at sende dine elementer videre med kaldet. Du kan derefter bruge
elementnavnene fra din FORM i din bestilling.php

Håber det gav lidt mening :)

MVH Dennis T. Holm

Fra : steffen martin

Dato : 24-04-03 13:34

> [...]
> for at sende dine elementer videre med kaldet. Du kan derefter bruge
> elementnavnene fra din FORM i din bestilling.php

Hej Dennis,

Tak, men det gav ingen mening... Jeg er vant til at arbejde i html-koder i
frontpage og dette er nyt land for mig.
Kunne jeg evt. ringe til dig og få det kørt igennem over telefonen mens jeg
sidder med det? mail mig på steffen@AAAsteffenmartin.dk fjern AAA

vh

Fra : Gil

Dato : 24-04-03 13:44

http://www.webcafe.dk/artikler/php/htmlformularer

måske denne tuto vil hjælpe :)

- Klaus

Fra : Allan Kok

Dato : 24-04-03 17:25

steffen martin wrote:
> [...]
> håbet nu...
>
> Hvis nogen kan forklare mig det som om jeg var en 3-årig vil det

Fortolker din server php filer? Hvis jeg trykker send vil den bare lade mig
downloade bestilling.php!

Allan