Simpelt Hangman-program i ansi C
Fra : Christian Gammelgaar~

Dato : 24-04-03 10:30

Hej NG

Er der nogen der har nogle gode idéer til hvordan jeg skal lave et simpelt
hangman program i ansi C?
evt. med en tilhørende tutorial.

Vh Morten

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 24-04-03 10:45

In <b88at0$cib$1@sunsite.dk> "Christian Gammelgaard" <chgo0232@but.auc.dk> writes:

>Hej NG

>Er der nogen der har nogle gode idéer til hvordan jeg skal lave et simpelt
>hangman program i ansi C?
>evt. med en tilhørende tutorial.

Det lyder lektier og din email afsloerer at du laeser paa
Teknisk-Naturvidenskabelige Basisaar i Aalborg.

/Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-03 11:28

Martin Moller Pedersen skrev:

>Det lyder lektier ...

Ja.

Med conio.h har man sandsynligvis adgang til at styre cursoren
med gotoxy(). Så kan man designe skærmbilleder med teksttegn.

--
Bertel

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 24-04-03 11:39

> Med conio.h har man sandsynligvis adgang til at styre cursoren
> med gotoxy(). Så kan man designe skærmbilleder med teksttegn.

Er Hangman ikke noget med at gætte på et tal som en anden har valgt? Og så
få returneret større eller mindre, så man skal pejle sig frem til det rette
tal hurtigst muligt?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Michael Banzon

Dato : 24-04-03 11:47

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ea7bf69$0$152$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er Hangman ikke noget med at gætte på et tal som en anden har valgt? Og så
> få returneret større eller mindre, så man skal pejle sig frem til det
rette
> tal hurtigst muligt?

WOW! Er det ikke binær søgning??

/ Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 24-04-03 13:24

> WOW! Er det ikke binær søgning??

LOL =)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-03 11:48

Trygleren [9000] skrev:

>Er Hangman ikke noget med at gætte på et tal som en anden har valgt? Og så
>få returneret større eller mindre, så man skal pejle sig frem til det rette
>tal hurtigst muligt?

Jo, men hver gang man gætter galt, skal der føjes et element til
et billede. Hvis billedet bliver færdigt, forestiller det en
hængt person. Det er det der nemmest laves med cursorstyring.

--
Bertel

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 24-04-03 11:47

In <uuefavso69d8ps4qjbsrph247turqp52gd@news.stofanet.dk> Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

>Ja.

>Med conio.h har man sandsynligvis adgang til at styre cursoren
>med gotoxy(). Så kan man designe skærmbilleder med teksttegn.

Jeg kan se paa http://but.auc.dk/ at de bruger gcc under unix, saa
det vil nok vaere bedre med ncurses eller evt. bare tegne hele skaermen
hver gang.

/Martin

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 25-04-03 11:02

Christian Gammelgaard wrote:
> Hej NG
>
> Er der nogen der har nogle gode idéer til hvordan jeg skal lave et simpelt
> hangman program i ansi C?
> evt. med en tilhørende tutorial.

Her er gode idéer til datastrukturer og nyttige funktioner.
Læg mærke til, at det er en dyd nøje at præcisere input og
output af de forskellige funktioner. Det er meningen, at man
laver beskrivelsen først, for derefter at skrive funktionen.
Fidusen er, at det er langt nemmere at skrive funktionen efter
man har tænkt over tingene.

<http://www.htdp.org/2002-09-22/Book/curriculum-Z-H-9.html#%_sec_6.7>
<http://www.htdp.org/2002-09-22/Book/curriculum-Z-H-46.html#%_idx_2168>

Spol eventuelt lidt op og ned for at finde Hangman-eksemplerne.

<http://www.htdp.org/2002-09-22/Book/curriculum-Z-H-9.html#%_sec_6.5>

--
Jens Axel Søgaard