Hostrup eller Haastrup i Østerild Sogn
Fra : Anne Grethe Kolstrup

Dato : 24-04-03 07:28

Jeg er født Haastrup og er kommet frem til at navnet stammer fra Hostrup i
Østerild sogn, men jeg har ikke kunnet finde, hvor det ligger, heller ikke
på de gamle kort, jeg har kunnet finde på nettet. I Trap Danmark står
Hostrup som en gård, men i 1730-1800 står der i kirkebogen xx af Hostrup.
Er der nogen der ved noget om denne lokalitet, og hvor jeg kan finde noget
om den.
Med venlig hilsen
Anne Grethe Kolstrup

Fra : Krabsen

Dato : 24-04-03 09:31

Der ligger en Hostrupgård syd for Østerild - ca. 1 km før Hovsør.

mvh

Krabsen

"Anne Grethe Kolstrup" <annegrethe.kolstrup@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ea78294$0$4366$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Anne Grethe Kolstrup

Dato : 25-04-03 05:28

Tak for svaret.
Hvornår er Hostrupgaard opført?
Kan der have ligget nogle huse på stedet, eventuelt før gården blev bygget?
Ved alle barnefødsler står der af Hostrup.
Skifteprotokollerne fra Kølbygaard gods dækker bl. a. Hoxer og Haastrup. Jeg
går ud fra at Hoxer og Hovsør er det samme.
Med venlig hilsen
Anne Grethe Kolstrup