Emacs og tilde
Fra : Henry Vest

Dato : 23-03-01 22:18

Hvordan får jeg emacs til at skrive tilde (~)? Den kommer bare med et
lille bip når jeg vil skrive ~.

Henry

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-03-01 22:53

Henry Vest wrote:

> Hvordan får jeg emacs til at skrive tilde (~)? Den kommer bare med et
> lille bip når jeg vil skrive ~.
>
> Henry

Sørg altid for at have "aktiveret" dit emacs-vindue. Det vil sige: Prøv
at klikke i titellinjen, inden du skriver.

Med venlig hilsen
Michael Knudsen

Fra : Henry Vest

Dato : 23-03-01 23:14

Michael Knudsen skrev:

> Sørg altid for at have "aktiveret" dit emacs-vindue. Det vil sige: Prøv
> at klikke i titellinjen, inden du skriver.

Jeg troede først du var ironisk - men det bragte mig faktisk på
sporet. Det nytter dog ikke at klikke på titellinien, man skal klikke
i selve tekstområdet. Spøjst!

Henry

Fra : Michael Knudsen

Dato : 24-03-01 11:04

Henry Vest wrote:

> Jeg troede først du var ironisk - men det bragte mig faktisk på
> sporet. Det nytter dog ikke at klikke på titellinien, man skal klikke
> i selve tekstområdet. Spøjst!

He he, sådan er Linux. Jeg havde selv det samme problem engang.
Sommetider virkede det, men andre gange gjorde det ikke. Det tog mig
enormt langt tid at finde ud af, hvad problemet helt præcist var.

-> Michael

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-03-01 18:22

Henry Vest wrote:

> Hvordan får jeg emacs til at skrive tilde (~)? Den kommer bare med et
> lille bip når jeg vil skrive ~.

Det er formentlig fordi du kører med et dansk tastaturlayout hvor tilden
er sat op som dødtast (prøv at taste ~n og se hvad du får). I så fald,
så tryk mellemrum bagefter tilden.

http://bigfoot.com/~thunderbear