Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Billigere måder at overføre penge på...til~
Fra : Geely Motor

Dato : 23-04-03 19:50

Hej

At og til skal jeg betale nogle varer i Kina. Beløbene er typisk på
150.000 - 250.000 kr. I dag købte jeg ca. 23.000 USD til kurs 6,93. På
nationalbankens hjemmeside koster en dollar imidlertid kun 6.78.(d.d.)
Tjener banken kr. 3450 ved at overføre disse penge til Kina? + ca. kr. 400 i
gebyr. Har forelagt sagen for min bank, som forsikrede mig om at det skam
var meget normalt.

Er der nogen som har en ide om hvordan man kan slippe billigere? - skal lige
nævne at transauktionen højest må tage 3 dage.

mvh.
Ove

Fra : Carsten

Dato : 23-04-03 23:11

"Geely Motor" <sale@geely.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som har en ide om hvordan man kan slippe billigere? - skal lige
> nævne at transauktionen højest må tage 3 dage.

www.skandiabanken.dk kun for kunder, vælg udenlandsk valuta, overførsel til udlandet
de tager 0,50% mere end Nationalbanken ved at du gør det selv arbejde og
henter oplysningerne via http://www.swift.com/biconline/
men du må lave en overførsel for hver ca 200.000 kr og det skal gøres inden kl. 08:00
bliver så
ekspederet samme dag, overførsel tager 4-7 dage, men du kan jo bare gøre arbejdet noget
før !