YACC
Fra : Viktoria Runge

Dato : 23-04-03 15:21

Hej NG

Jeg sidder og leger lidt med YACC og har endelig fået udarbejdet en
yacc.y fil som jeg har fået konverteret. I følge buttom-up parser
teorien udarbejdes et syntakstræ i den syntaktiske analyse - problemet
er at jeg ikke kan se koden til dette syntakstræ. Skal jeg selv
programmere syntakstræet, hvis ja hvor skal dette så konstrueres henne
og hvordan benyttes det i forbindelse med resten af den autogenereret
kode?

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 23-04-03 15:53

[ Viktoria Runge ]

[ ... ]

> [...]
> teorien udarbejdes et syntakstræ i den syntaktiske analyse -
> problemet er at jeg ikke kan se koden til dette syntakstræ.

Naturlig nok. YACC-varianter lager en parser for å sjekke at en
sekvens med leksemer stemmer med grammatikken. All videre prosessering
av leksemer/tokens må programmereren sørge for. Dette inkluderer
trekonkstruksjonen.

> Skal jeg selv programmere syntakstræet, hvis ja hvor skal dette så
> konstrueres henne og hvordan benyttes det i forbindelse med resten
> af den autogenereret kode?

Ta en titt på "semantic actions", %type og %union.

ivr
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?