Ændring af rullepanelernes udseende?
Fra : slet A37CL

Dato : 23-04-03 14:00

Hejsa

Er det muligt at ændre rullepanelernes udseende? På min hjemmeside har
jeg de traditionelle (dvs. dem som er til højre her på siden), men jeg
mener at have set andre designs på nettet. Mit spørgsmål er derfor om
man kan ændre på udseendet af dem i frontpage?

På forhånd tak!

Smiley Dan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-04-03 16:57

bertram@A37CLstofanet.dk (slet A37CL) skrev :

>Er det muligt at ændre rullepanelernes udseende? På min hjemmeside har
>jeg de traditionelle (dvs. dem som er til højre her på siden), men jeg
>mener at have set andre designs på nettet.

Du kan give dem en anden farve, kan ikke laves direkte i FP.
Indsæt dette imellem <head> og </head> i htmlvisning og tilpas
farverne.

<!--
body       {
      scrollbar-3d-light-color:blue;
      scrollbar-arrow-color:red;
      scrollbar-base-color:black;
      scrollbar-dark-shadow-color:green;
      scrollbar-face-color:yellow;
      scrollbar-highlight-color:red;
      scrollbar-shadow-color:blue;
      }
-->

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-04-03 19:07

Ikke noget jeg kender til.
Tror faktisk ikke at det er muligt, da FrontPage arbejder i html og ikke i
css.
Vis du hurtigt vil have det på alle siderne så skriv en mail til mig, så
skal jeg forklare hvordan

MVH
Michael/Storkie
www.storkie.1go.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-04-03 19:15

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> skrev :

>Tror faktisk ikke at det er muligt, da FrontPage arbejder i html og ikke i
>css.

?

Du kan da sagtens bruge css i FP og selv sætte det ind.

Iøvrigt når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter
netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-04-03 19:39

> [...]
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Ja.
Men du kan ikke lave css i FrontPage!
F.eks. når du indsætter et billede laver frontpage automatisk html-koden!
Du kan ikke gøre det samme i fp med css.
Skal jeg lave det til eller...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-04-03 20:01

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> skrev :

>F.eks. når du indsætter et billede laver frontpage automatisk html-koden!
>Du kan ikke gøre det samme i fp med css.

Øhh, jeg kender ikke FP 2000 eller FP 2002 særlig godt, den jeg
kender bedst er FP 98 og med den kunne man da sagtens lave noget
css og jeg ved også at man kan i FP 2002, har bare ikke sat mig
ind i hvordan, da jeg skriver det i hånden.

At der så er nogen ting, som css i FP ikke kan lave er noget
andet, men muligheden er der.

Og jeg skriver jo også at man ikke kan gøre det direkte i FP.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 24-04-03 11:27

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men du kan ikke lave css i FrontPage!

Det er noget ævl. FP er ganske glimrende til at lave CSS. FP kalder det
typografiark.

mvh
Ulrik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-04-03 15:15

> [...]
> css.
> Vis du hurtigt vil have det på alle siderne så skriv en mail til mig, så

Forkert,Michael - man kan godt lave CSS i Frontpage - det har man kunnet
siden FP 98

--
ahw