Erfaring med Sony Ericsson T310 efterlyses
Fra : J@n

Dato : 23-04-03 12:02

Håber der er nogen som har input til subj og dermed gøre valget nemmere.

Pengene "brænder" i lommen på knægten og han vil gerne købe en ny mobil.

Han er helt vil med Sony Ericsson T310, men jeg ved jo også at de fleste
andre unge mennesker bærer rundt på en Nokia og vil derfor nødig at han
kommer til at fortryde sit valg.
Tvivlen går ikke på om det bedste er at vælge en Nokia 3510i fordi at alle
andre har een, det er netop een af grundene til at han hellere vil ha´en
T310 (Noget anderledes og noget de andre ikke har).
Det er mere et spørgsmål om funktionalitet og performance, jeg er i tvivl
om.
Bla. har 3510i 4096 farver hvorimod T310 har 256, dette kunne måske have en
indflydelse når der skal spilles på phonen, hvad sådan nogen unger jo
utvivlsomt får en del tid til at gå med !!!!

/J@n

Fra : H3nrik V!

Dato : 23-04-03 12:52

"J@n" <viben_01@hotmail.com> wrote in message

> Pengene "brænder" i lommen på knægten og han vil gerne købe en ny
> mobil.

Hvor gammel er knægten?

> Tvivlen går ikke på om det bedste er at vælge en Nokia 3510i fordi at
> alle andre har een, det er netop een af grundene til at han hellere
> vil ha´en T310 (Noget anderledes og noget de andre ikke har).

Afhængig af alderen kan det give stor fortrydelse ikke at kunne sætte
rekorder i de samme spil som de andre eller ikke kunne komme til at spille
mod dem.

På trods af min fremskredne (25 år ;) ) alder kan jeg da godt se problemet -
jeg får jævnligt SMS'er tilpasset Nokia displays - de _er_ altså ikke helt
så interessante på en Ericsson. Dog har jeg valgt at prioritere telefonens
primære funktionalitet frem for dette.

> Bla. har 3510i 4096 farver hvorimod T310 har 256, dette kunne måske
> have en indflydelse når der skal spilles på phonen, hvad sådan nogen
> unger jo utvivlsomt får en del tid til at gå med !!!!

Tjah... 256 farver er IMHO rigeligt til at spille, men som skrevet - hvis nu
"alle" kammeraterne har Nokia, så _kan_ det blive til irritation...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : J@n

Dato : 23-04-03 14:54

H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b85unb$g77$1@sunsite.dk...> "J@n" <viben_01@hotmail.com> wrote in
message

CUT

> Hvor gammel er knægten?
12 år

CUT

> [...]
> så interessante på en Ericsson. Dog har jeg valgt at prioritere telefonens

Det har nok ikke den store betydning eftersom 3510i kan vise 5 linier imod
3310 som kun kan vise 4 linier, så alle de sjove bamse beskeder mv. sendt
fra feks. 3310 vil ikke blive vist på samme måde på en 3510i - Men el. er
det korrekt at hvor en Nokia rykker en hel side, rykker Ericsson en linie af
gangen, hvormed pointen i nogen af beskederne går tabt. Ifht. min tidligere
T28s ser jeg det dog ikke som et problem på min T68i og jeg går ud fra at en
T310 her opfører sig stort set på samme måde ??

> Tjah... 256 farver er IMHO rigeligt til at spille, men som skrevet - hvis
nu
> "alle" kammeraterne har Nokia, så _kan_ det blive til irritation...

Jeg tror dog at fordelen ved den mindre telefon (T310) vil kunne opveje
dette.

Fedt med et indlæg - der kan vende nogle ting et par gange, men indtil nu
står der stadig 1-0 til S//E

/J@n

Fra : Claus Frigaard

Dato : 23-04-03 17:24

Efter hvad de skriver i bladet Mobil, så kan T310 modtage Nokia-beskeder.

Mvh. Claus Frigaard

Fra : H3nrik V!

Dato : 23-04-03 20:15

"Claus Frigaard" <cam@aub.dk> wrote in message
> Efter hvad de skriver i bladet Mobil, så kan T310 modtage
> Nokia-beskeder.

Nokia *billed* beskeder går fint på både T39m og T68i i hvert fald, så mon
ikke også på T310? Dem, jeg tænker på er alle de tegninger, der florerer,
hvor der er tegnet med paranteser, punktummer og stjerner. De skal passe i
displayformatet for at være interessante.

IMHO har 'rigtige' billedbeskeder aldrig rigtig fået fat i brugerne...

Fra : Helmut Lotti

Dato : 23-04-03 15:23

Hej J@n!

Har lige solgt en T310 til min bror som altid har haft Ericsson.
Han er fuldt ud tilfreds med den og har ikke haft nogen klager indtil
videre.

Hvis vi er ude i noget 3510i vs. T310, ville jeg vælge T310, til trods for
jeg altid selv har haft Nokia. Umiddelbart ser 3510i ud til at være 310'eren
overlegen hvad angår farver i displayet. Men selvom T310 "kun" kan vise 256
farver kan jeg ikke umiddelbart se nogen forskel på T310'erens 256 og
3510i'erens 4096.
De medfølgende spil i T310'eren har god grafik, de manglende farver til
trods.
Et plus hos T310 må da også være muligheden for at tilslutte kamera. Den
mulighed får man slet ikke med 3510i. Nogen vil måske mene det er
overflødigt. men jeg synes bestemt det skal med som et plus.
Et plus er da også størrelsen. 3510i'eren er knap så fiks som T310.

Hvad angår navigationstasterne, så er T310'erens 5-vejs klart at foretrække
mod 3510i'erens 4-vejs.

Hvis jeg fik valget mellem de to ville jeg klart vælge T310.

Håber du kan bruge det til noget!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : J@n

Dato : 23-04-03 15:34

Det var helt sikkert nogle betragtninger der gør det endnu nemmere at, lade
valget falde på T310.

Tak for det !!

/J@n

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 23-04-03 17:50

"J@n" <viben_01@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> indflydelse når der skal spilles på phonen, hvad sådan nogen unger jo
> utvivlsomt får en del tid til at gå med !!!!

SonyEricsson T310 (sammenlignet med N 3510i)

+ (pluss)

Like godt display.
3 valgfrie tekststørrelser
Dataport og IR
Enkelt å overføre bilder og ringetoner fra PC'en og Over The Air
Mye gratis å finne på internett, f.eks på www.sonyericsson.com og
www.esato.com
Meget gode polyfoniske ringetoner
Enkelt å wappe.
Volumbryteren på venstre sider har flere funksjoner. Jeg mener at en av
funksjonene er å bla opp/ned en wapside av gangen.
Egen c-knapp for å slette oppføringer, bilder etc.
Egen knapp med menyavhengig innhold.
E-postklient

- (Minus)

Menyene kunne vært hurtigere, men de er til å leve med
Ikke utskiftbart deksel
Ikke kalender, kun en huskelapp-funksjon

Mitt valg ville vært T310, men det irriterer mye at den ikke har utskiftbart
deksel og kalender. Men siden sønnen din er 12 år, er det veldig viktig hva
de andre har. Jeg har en klasse, hvor elevene er like gamle som sønnen din,
og der er det Nokia for alle pengene. Kun en Siemens C45 er unntaket. Det
samme gjelder skolen. Nokia, Nokia, Nokia.

Mvh

Thorolv Valentinsen