Bysvaler i opnålig højde
Fra : Knud N. FLENSTED

Dato : 23-04-03 11:41

Hej fuglevenner

Der skal tages et foto af en person, der sætter et skidebræt op under en
bysvalerede. Et skidebræt er et bræt, der opfanger fugleekskrementerne, så
de ikke falder ned og generer beboerne!

Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om, hvor i Københavnsområdet,
der er bysvalekolonier (gerne med oplysning om i hvilken højde rederne
hænger og hvor mange der er).

Med Københavnsområdet mener jeg Københavns og Frederiksberg Kommune samt
Københavns Amt, dvs. max 15-20 km fra Rådhuspladsen.

På forhånd mange tak for hjælpen.

mvh
Knud Flensted, DOF
knud.flensted@dof.dk

Fra : Knud N. FLENSTED

Dato : 24-04-03 14:08

Da der slet ikke er kommet nogen svar angående ynglende bydvaler i nærheden
af København, må jeg næsten gå ud fra, at bysvalerne er uddøde i Københavns
Amt! (jeg kender dog personligt et par steder, men de sidder desværre, så vi
ikke kan tage et ordentligt foto).

Hvis du kommer i tanke om en koloni, så email venligst snarest muligt.

Knud Flensted

Fra : Aagaard & Dresler

Dato : 02-06-03 22:21

I Brøndby Havn er der der ved husene lige før broen over til Holme Sø
adskillige reder i 5-8 meters højde...