Aflæsning af skærm fra Delphi
Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 23-04-03 11:07

Er der nogen der har erfaring med hvordan man mest effektivt aflæser en
del af skærmen fra et Delphi-program? Dvs. hvis jeg fra mit
Delphi-program gerne vil se farven på pixel x,y et eller andet sted på
skærmen, hvordan gør jeg så det smartest?

Gerne med forskellige løsningsmetoder (nemmest at implementere eller
mest effektivt m.h.t. cpu-forbrug).

--
M.v.h.
Olav

Fra : Klaus Petersen

Dato : 24-04-03 01:30

>1 minuts søgning på google gav

http://groups.google.com/groups?q=screenshot+delphi&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UT
F-8&selm=3715790A.D9717546%40home.com&rnum=5

.... hvilket fald at koden virker, er dette en udmærket løsning.

Et TBitmap har sikkert en canvas og den kan du bruge til at hente pixels fra
(det er i øvrigt lige præcis i dén proces, hvor du har rigelig mulighed for
at optimere - selve screenshottet er der ikke meget at gøre ved - svjv. er
ovenstående den eneste måde at gøre det på).

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 25-04-03 14:42

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse

http://groups.google.com/groups?q=screenshot+delphi&hl=da&lr=&ie=UTF-8&o
e=UT
> F-8&selm=3715790A.D9717546%40home.com&rnum=5

Takker. Det kigger jeg på.

--
M.v.h.
Olav