MS Windows
briani 27239
Backup og restore af win2000 ?
Fra : Jesper

Dato : 22-04-03 23:21

Hej

En systemrestore i win2000 fungerer aldrig, er der andre der har bøvlet med
samme, og ved hvad der skal til for at systemet virker igen efter en
restore ?

Jeg har lavet en del test med både det indbyggede backupsw samt Backupexec.
I W2K´s indbyggede backupsw tager jeg en komplet backup på DAT, med skjulte
filer og systemfiler og alt, samt en systemstate.

Så simuleres HD nedbrud og HD'en skiftes til en ny. Der installeres en
grundinstallation af W2K så backupprogrammet kan sættes igang, og nu
restores system og systemstate filer. Jeg går ud fra at restore af
systemstate overskriver den eksisterende registry mv.

Jeg har også forsøgt at restore ved at boote på en helt tredie HD, og så
restore DAT'en ved redirection til den nye blanke disk (partitioneret og
NTFS formatteret fra anden bootdisk).

Men uanset hvad jeg gør, så bluescrener eller rebooter PC-en.

Nogen der ved hvorledes man skal tage backup og og restore denne på en ny
HD (ved brug af W2K´s indbyggede backupprogram) ?