Spørgsmål vedr. TV-kort!
Fra : Dennis Nimand

Dato : 22-04-03 22:48

Jeg har lige erhvervet mig et Hauppage TV kort, hvilket virker ganske fint.
"Problemet" er, at hver gang jeg skifter kanal så siger det en skratlyd som
på et rigtig gammelt TV. Det er rimelig belastende, da jeg er en ivrig
zapper er der nogen der har et bud på, hvad jeg kan gøre for at fjerne
denne lyd, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Jeg har kigget alle
menuer igennem og har ikke kunnet finde noget.

MVH og på forhånd tak
Dennis Nimand

Fra : Mikael Winther Berte~

Dato : 23-04-03 21:29

On Tuesday 22 April 2003 23:48, Dennis Nimand wrote:

> [...]
> kan gøre for at fjerne denne lyd, hvis det overhovedet kan lade sig
> gøre. Jeg har kigget alle menuer igennem og har ikke kunnet finde

Det er jeg desværre bange for at du må finde dig i...

Jeg har haft en del forskellige modeller TV-kort (Hauppauge og andre)
mellem hænderne som alle skratter ved kanalskift.
Fænomenet med skratlyden ser jeg både i Linux og Windåse, så det er
formentligt fordi skratlyden ikke irriterer brugeren generalt. Ellers
ville der sikkert blive indlagt en form for muting ved kanalskift i
driveren.

/Mikael

Fra : Dennis Nimand

Dato : 24-04-03 07:12