server.execute
Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 02-01-01 15:27

Hej NG

Jeg har lidt bøvl med "server.execute()"!
....hvis jeg skriver
server.execute(test.asp)... virker det helt perfekt. Hvis jeg i stedet
skriver
server.execute(test.asp?ID=234)... får jeg bare fejl.

Hvorfor opstår fejlen? Og hvordan retter jeg det?

mvh.
Andreas Slot-Henriksen

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 02-01-01 15:34

Ups... Det er lige mig igen..

Jeg glemte at henvise til:
http://www.aspfaq.com/faq/faqShow.asp?fid=92

.... problemet er kendt, men hvad er løsningen?

mvh.
Andreas

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 02-01-01 15:39

Andreas Slot-Henriksen wrote:

> "Andreas Slot-Henriksen" <andreas.s-h@mail.dk> skrev i en
> meddelelse news:92soga$93k$1@news.net.uni-c.dk...

> ... problemet er kendt, men hvad er løsningen?

Jeg hader når svaret er "This behavior is by design":
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q247/4/20.asp

--
Lauritz

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 02-01-01 15:44

Fedt nok... Jeg "elsker" Microsoft.

Har du et forslag til, hvordan man kan kommen uden om problemet på?

mvh.
Andreas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-01-01 19:15

On Tue, 2 Jan 2001 15:44:08 +0100, "Andreas Slot-Henriksen"
<andreas.s-h@mail.dk> wrote:

>Fedt nok... Jeg "elsker" Microsoft.

Det har nu ikke noget specielt med Microsoft at gøre. Det samme
gælder, hvis du fx include'r filer i PHP.

Du requester filer via et filsystem, ikke via HTTP. Derfor er der
ingen fortolker til "?ID=234". Tværtom kunne dette meget vel være en
del af filnavnet.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-01-01 16:46

> [...]

> skriver
> server.execute(test.asp?ID=234)... får jeg bare fejl.

Som andre har skrevet, er det "by design". Du requester ikke filen fra
en webserver, så parametrene har ingen mening. Kan du ikke oprette en
variabel "ID = 234" og så bruge denne variabel i test.asp?

M.v.h.

Jonathan

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 03-01-01 14:23

> Kan du ikke oprette en
> variabel "ID = 234" og så bruge denne variabel i test.asp?

Tjo... det kan godt være, men hvordan?
Helt konkret skal jeg bruge det til følgende: Jeg har en database med
en helt masse artikler over begivenheder - f.eks. jul!!! Hvis den aktuelle
dato
fra databasen passer med dags dato, skal artiklen fra databasen executes.
Problemet er bare, at to dato'er godt kan støde sammen - f.eks. i år var det
jul d. 24. dec. ...men det var også 4. søndag i advent. Hvis det er
tilfældet, skal
jeg have executed to sider.
Jeg har i forvejen lavet en asp-fil, som kan søge i artiklerne og vise dem
sammen
med en masse andre artikler, som ikke har noget med de andre at gøre - så
det
ville jo være smart, om jeg kunne "genbruge" den!!!

Eks.:

'- - - - BEGIVENHEDER I Januar - - - -
If Month(dtmDate) = 1 Then
'- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
If Day(dtmDate) = 1 Then
NavnPaaDag = "Nytårsdag"
Server.Execute("artikel.asp?ID=126")
End If

If Day(dtmDate) = 6 Then
NavnPaaDag = "Hellig 3. konger"
Server.Execute("artikel.asp?ID=117")
End If
End If

mvh.
Andreas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-01-01 14:30

"Andreas Slot-Henriksen" <andreas.s-h@mail.dk> wrote in message

> Tjo... det kan godt være, men hvordan?

Session variabler ...

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 03-01-01 16:03

> Session variabler ...

....hvad er lige det? - og hvordan bruger jeg det?

mvh.
Andreas

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-01-01 17:18

Andreas Slot-Henriksen wrote:

> If Day(dtmDate) = 1 Then
> NavnPaaDag = "Nytårsdag"
> Server.Execute("artikel.asp?ID=126")
> End If

Min PWS er for gammel til Server.execute, men jeg ville prøve noget i
retning af:

If Day(dtmDate) = 1 Then
NavnPaaDag = "Nytårsdag"
ID = 126
Server.Execute("artikel.asp")
End If

- og i artikel.asp refererer du bare til ID i stedet for Request("ID").
Evt. kan artikel.asp starte med: if Request("ID").Count > 0 then ID =
Request("ID") så du stadig kan kalde artikel.asp direkte.

Hvis det ikke virker, må du bruge Session-variable, som Peter
foreslår.

M.v.h.

Jonathan

--
Mange news-servere sletter indlæg, der starter med "Sv:" og indlæg sendt
i HTML-format. Ret "Sv:" til "Re:" og send som ren tekst.

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 03-01-01 20:49

Hej Jonathan

> [...]
> Request("ID") så du stadig kan kalde artikel.asp direkte.
>
> Hvis det ikke virker, må du bruge Session-variable, som Peter

ØV - det virkede desværre ikke... artikel.asp kan ikke
finde variablen ID... så æhhh, hvordan laver man en
session-variabel...? Jeg har aldrig arbejdet med sessions
før!

Mvh.
Andreas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-01-01 08:21

> [...]
> finde variablen ID... så æhhh, hvordan laver man en
> session-variabel...? Jeg har aldrig arbejdet med sessions

Gemme
Session("ID") = 126
Og
ID = Session("ID")
For at hente

Charmen ved denne konstruktion er at den *ikke* virker hvis cookies er slået
fra på klienten

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-01-01 15:24

Peter Lykkegaard wrote:

> Charmen ved denne konstruktion er at den *ikke* virker hvis cookies er slået
> fra på klienten

Jeg kan som nævnt ikke teste med Server.Execute, men den burde da
altid blive udført i samme session - det er jo ikke browseren, der
kalder den kode, der skal executes.

M.v.h.

Jonathan

--
Se http://home.sol.no/~knutsp/oedk.html for en vejledning til Outlook.

Fra : Hendrik W. Hansen

Dato : 04-01-01 19:26

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> Jeg kan som nævnt ikke teste med Server.Execute, men den burde da
> altid blive udført i samme session - det er jo ikke browseren, der
> kalder den kode, der skal executes.

Det vil altid virke med Server.Execute, da det under alle omstændigheder
sker inden for samme request.

Mvh. Hendrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-01-01 21:07

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote
> Se http://www.freebox.com/henrikkhansen/Sv_til_Re.html for en vejledning
> til Outlook.

Jeg ved godt at det var mig der i sin tid gav dig dette link, men det virker
altså ikke mere, en kopi er ved at blive lagt op på
http://www.whitehat.dk/oe/

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 04-01-01 09:53

Hej Jakob...

1000 tak for hjælpen - det var præcis, hvad der skulle til!

mvh.
Andreas