Fjerne bestemt element fra select-boks
Fra : Carsten Holst

Dato : 22-04-03 17:30

Hej,

Jeg har en side med en række checkbokse, hver gang en checkbox bliver
'krydset af' er der et select-field (multiple) der bliver fyldt med
nogle værdier. Jeg vil så gerne have at hvis man fjerne krydset igen i
en given checkbox, så bliver de tilhørende værdier i select-fieldet også
fjernet. Og det volder mig store problemer!

Jeg har forsøgt med at sammenligne på følgende måde:
if(eval("hest.selectedAgg.options[i].text == array"+agg+"_" + t)) {
   hest.selectedAgg.options[i] = null;
}

Grunden til den lidt mærkelige navngivning (array"+agg+"_" + t) er at
selve værdierne bliver hentet fra en database og navngivet dynamisk, fx.
array1_2.

Siden kan ses her:
<http://www.heste-nettet.dk/carstensite/populate.php>
Det virker desværre kun i IE, og ikke i fx. Mozilla, så tips til at
correcte dette modtages også gerne!

På forhånd tak for hjælpen!
--
Mvh.
Carsten Holst

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-04-03 08:22

Carsten Holst wrote:
> [...]
> en given checkbox, så bliver de tilhørende værdier i select-fieldet også
> fjernet. Og det volder mig store problemer!

Hej Carsten

Jeg har lavet et eksempel på hvordan du kan lave det her:
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/selectHest/select.html

De værdier der bliver sat "over" i selectboxen kan du ikke finde dem på
serversiden udfra det der er valgt i checkboxene, eller er det fordi
brugeren på clientsiden skal kunne se disse muligheder i selectboxen ?

Hintzmann

Fra : Carsten Holst

Dato : 23-04-03 13:08

Hej Martin,

> Jeg har lavet et eksempel på hvordan du kan lave det her:
> http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/selectHest/select.html

Superlækkert! Mange tak! Nu skal jeg så bare i gang med at se om jeg
forstår hvad du gør, ellers hører du fra mig igen.

> De værdier der bliver sat "over" i selectboxen kan du ikke finde dem på
> serversiden udfra det der er valgt i checkboxene, eller er det fordi
> brugeren på clientsiden skal kunne se disse muligheder i selectboxen ?

Det er for at brugeren skal kunne se, og evt. fravælge enkelte, af
værdierne.

Endnu en gang tak for hjælpen!