How to?
Fra : Steffen Lieberkind

Dato : 22-04-03 17:01

Hej NG!

Jeg er totalt nybegynder i flash og har aldrig lavet en flash film - men jeg
vil alligevel høre om der er en venlig sjæl der kan give mig en ( gerne
trin-for-trin ) beskrivelse af hvordan en swf alá den på forsiden af
http://www.babybear.dk/ laves. Det er primært effekten med de gennemsigtige
søjler der tilfældigt kører hen over billedet jeg er interesseret i.

Jeg har prøveversioner af Adobe LiveMotion 2.0 og Macromedia Flash MX, så
helst en beskrivelse der passer til en af disse programmer -- hvilket af
disse programmer er egentligt bedst til alm. småproduktioner af swf'er? Jeg
skal ikke indtil videre lave de store implementationer af websites der kun
er baseret på flash, men altså kun mindre effekter som på
http://www.babybear.dk/.

Venlig hilsen, og på forhånd tak

Steffen Lieberkind

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 22-04-03 18:05

> [...]
gennemsigtige
> søjler der tilfældigt kører hen over billedet jeg er interesseret i.

Er det nødvendigt at søjlerne kører tilfældigt??

Fra : Steffen Lieberkind

Dato : 22-04-03 21:04

"Søren "Pengman" Pedersen" <pengmeister@hotmail.com> wrote in message

> jeg
> gennemsigtige
> >

> Er det nødvendigt at søjlerne kører tilfældigt??

Ikke strengt nødvendigt, og jeg tror faktisk også at filmen på
http://www.babybear.dk/ ikke har tilfældige søjler - det ser bare sådan ud.
Så et eller andet der ligner babybear's, så er jeg glad

Noget med en randomizer kan jeg så bare lære på et senere tidspunkt.

Hilsen
Steffen

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 22-04-03 21:17

"Steffen Lieberkind" <stef--lieberkind.dk ( erstat -- med @ og slet denne
parantes )> wrote

> [...]
ud.
> Så et eller andet der ligner babybear's, så er jeg glad

Well - I så tilfælde kan det laves med "Masking", på denne side
http://virtual-fx.net/vfx/tutorial/tutorial2_31_20011228.php
findes der en tutorial der fortæller hvordan den kan bruges, dog til en
ældre verison af flash.
Tager jeg ikke helt fejl er det også nævnt i flash's medfølgende tutorial...

Kig på det og spørg igen hvis der er problemer.

Søren

Fra : Steffen Lieberkind

Dato : 22-04-03 21:28

> [...]
tutorial...

> Kig på det og spørg igen hvis der er problemer.

Tak for det - det dykker jeg ned i

Hilsen
Steffen