PPP over Ethernet
Fra : Brian Bøggild

Dato : 22-04-03 16:44

Hej alle.

Hvordan forbinder jeg mit netkort direkte med mit Xpresslink modem.
Jeg har allerede sat min faste IP-adresse, og subnet 255.255.255.252
Derudover har jeg også sat mit netkort til 10mbit, half duplex, da jeg har
læst at det er netværkshasitgheden på et xpresslink modem.
Og forbindelsen mellem modem og netkort bliver også fundet.
Men alligevel kan jeg ikke komme på internettet.....
Er det fordi jeg skal bruge PPP over ethernet. (protokol) ? , eller er det
fordi jeg skal have DNS,GATEWAY og WINS konfigureret på mit netkort, som er
et 3Com.....

MVH

Brian

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-04-03 17:12

On Tue, 22 Apr 2003 17:43:32 +0200, Brian Bøggild wrote:
> [...]
> fordi jeg skal have DNS,GATEWAY og WINS konfigureret på mit netkort, som er

Hvilket ADSL produkt har du koebt ?

Hvis det er TDC bredbaand professional, saa skal du ogsaa
konfigurere DNS og default gateway manuelt.

Hvis det er BB|ADSL saa skal du blot saette den til DHCP

Hvis det er NetExpress, saa skal du have fat i en PPPoE klient, og
skal ikke konfigurere noget paa netkortet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-03 17:16

"Brian Bøggild" <binsys@mail.dk> wrote in message

> Hvordan forbinder jeg mit netkort direkte med mit Xpresslink modem.
> Jeg har allerede sat min faste IP-adresse, og subnet 255.255.255.252

Det skal du ikke sætte... Den skal så til automatisk via DHCP

> Derudover har jeg også sat mit netkort til 10mbit, half duplex, da jeg har
> læst at det er netværkshasitgheden på et xpresslink modem.

Det skulle netkortet gerne selv finde ud af, men ellers er det fint
alligevel.

> Og forbindelsen mellem modem og netkort bliver også fundet.

Fint

> [...]
> fordi jeg skal have DNS,GATEWAY og WINS konfigureret på mit netkort, som

Forbindelsen skal sættes igang af en PPPoE Klient. brugernavn og adgangskode
skal godkendes hver gang..

En sådan er indbygget i Windows XP, ellers skal du have klienten af din
udbyder...

Se evt. www.dsl-faq.dk/