Spørgsmål / problem
Fra : Bent Søndergård

Dato : 22-04-03 16:10

hej venner håber nogen kan hjælpe.

scenario.

stk. lap top computer tabt på gulvet så skærmen virker ikke.
den skal til rep. men kan hænde at indholdet på harddisken så forsvinder.
det skulle vi gerne have reddet.

har tænkt på om man kan overføre det via direkte kabel tilslutning mellem
min puter og lap toppen. man kan som sagt ikke se noget på lap toppens
skærm og der er ikke nogen dok tilstede som den kan sættes i.

kan nogen råde angående dette. er det nok at udføre indstillinge for
direkte kabel tilsslutning på kun min vil jeg så kunne se filerne på den
anden uden at skulle indsdtille noget på den.

der er Win XP på begge komputere.

på forhånd tak.
Bent

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-04-03 16:28

Bent Søndergård wrote:
> hej venner håber nogen kan hjælpe.
>
> scenario.
[cut]

Er der FAT32 på den bærbare, i modsætning til NTFS, kan du lave en bootdisk
med det lille program "FX" på. Programmet autodetecter kabelforbindelsen og
så får du adgang til filerne fra en anden maskine, også kørende FX. FX er
vistnok lavet af firmaet "FastLynx".

/Chr

Fra : Henning

Dato : 22-04-03 16:30

On Tue, 22 Apr 2003 17:10:07 +0200, "Bent Søndergård"
<NOSPAMbener@mail.tele.dk> wrote:

>hej venner håber nogen kan hjælpe.
>
>scenario.
>
> stk. lap top computer tabt på gulvet så skærmen virker ikke.
Virker den på ekstern skærm?

>den skal til rep. men kan hænde at indholdet på harddisken så forsvinder.
>det skulle vi gerne have reddet.

Hvordan faen skulle det "hænde"? Hvis du er i tvivl, og maskinen
ellers kan starte op, hiver du bare disken ud, inden du sender den til
rep.
Eller, for du har naturligvis backup, genindlæser du den efter
reparation.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bent Søndergård

Dato : 22-04-03 17:30

tja nu reffererer jeg jo altså kun det min bekendte har fået fortalt ikke,
og nej naturligvis har hun ikke back up, så kunne det jo være ganske
ligegyldigt at prøve at hale det ud af den ikke.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-04-03 16:35

Bent Søndergård wrote:

> [...]
> det skulle vi gerne have reddet.
> har tænkt på om man kan overføre det via direkte kabel tilslutning mellem

Tag harddisken ud af din bærbare og slut den til din stationære.

En harddisk fra en bærbar er typisk en 2,5".
Der findes 2,5"->3,5" adaptere til omkring 100 kr.