Third party Libraries
Fra : Socketd

Dato : 22-04-03 15:27

Hey

Kan nogen anbefale nogle cross-platform (Unix, Windows og også gerne Mac), frie (altså license er ala BSD og ikke GPL) biblioteker til C++ idenfor:

Fra : Socketd

Dato : 22-04-03 15:31

On Tue, 22 Apr 2003 16:27:11 +0200
Socketd <db@traceroute.dk> wrote:

> Hey
>
> Kan nogen anbefale nogle cross-platform (Unix, Windows og også gerne Mac), frie (altså license er ala BSD og ikke GPL) biblioteker til C++ idenfor:

Argh det må I undskylde, jeg har en ny mail/nntp klient og ctrl+enter poster åbenbart en besked

Anyway, jeg forsætter:

Netværk
Grafisk programmering (GUI's)
Database access
Kryptering

Og lige et side spørgsmål: Kan man i standard C++ flytte rundt på curseren? Alså fx flytte den 2 linier op og 17 pladser hen?

Med venlig hilsen
Socketd

Fra : Robert Larsen

Dato : 22-04-03 17:20

> Netværk
ACE
http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.html

> Grafisk programmering (GUI's)
wxwindows
http://www.wxwindows.org/

> Database access
Ikke så vidt jeg ved.

> Kryptering
Crypto++
http://www.eskimo.com/~weidai/cryptlib.html

> Og lige et side spørgsmål: Kan man i standard C++ flytte rundt på curseren? Alså fx flytte den 2 linier op og 17 pladser hen?

Nej, det er ikke standard. Du skal desværre bruge et library, og jeg
mener ikke, at der findes nogle platformuafhængige.

Robert

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-04-03 20:31

Robert Larsen wrote:

> Nej, det er ikke standard. Du skal desværre bruge et library, og jeg
> mener ikke, at der findes nogle platformuafhængige.

Korrekt, men vh.a. ncurses bibloteket, er det jo ikke det store problem.

I microsoft windows, kan man vel heller ikke uden brug af 'conio' e.l.

--
Med venlig hilsen | Downlink BBS
Bo Simonsen | telnet geekworld.dk

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 22-04-03 15:34

"Socketd" <db@traceroute.dk> skrev i en meddelelse
Hey

Kan nogen anbefale nogle cross-platform (Unix, Windows og også gerne Mac),
frie (altså license er ala BSD og ikke GPL) biblioteker til C++ idenfor:

Prøv her http://www.bloodshed.net/dev/packages/index.html

Disse tools er godt nok tilpasset DevCpp - udviklingsmiljøet, der benytter
gcc-compileren. Jeg ved ikke om det var noget i den retning du søgte ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Socketd

Dato : 22-04-03 17:28

On Tue, 22 Apr 2003 16:33:54 +0200
"Torben W. Hansen" <mail@ins-intersoft.com> wrote:
> Prøv her http://www.bloodshed.net/dev/packages/index.html
>
> Disse tools er godt nok tilpasset DevCpp - udviklingsmiljøet, der benytter
> gcc-compileren. Jeg ved ikke om det var noget i den retning du søgte ?

Jo, jeg vil lige se på det, takker

mvh
socketd

Fra : Socketd

Dato : 22-04-03 17:31

On Tue, 22 Apr 2003 18:20:07 +0200
Robert Larsen <Xrobert@the-playground.dk> wrote:

> ACE
> http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.html

Check

> wxwindows
> http://www.wxwindows.org/

Ok, det vil jeg lige se nærmere på.

> Ikke så vidt jeg ved.

Ok, jeg fandt:
http://sourceforge.net/projects/dbconnect/

> Crypto++
> http://www.eskimo.com/~weidai/cryptlib.html

Check, men har også tænkt på at bruge OpenSSL!?!?!

> Nej, det er ikke standard. Du skal desværre bruge et library, og jeg
> mener ikke, at der findes nogle platformuafhængige.

oki og takker

mvh
socketd

Fra : Socketd

Dato : 24-04-03 11:59

> ACE
> http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.html

Indeholder ACE forresten også mulighed for kryptering af en forbindelse? Åltså SSL/TLS? (det kunne jo være rart at slippe for OpenSSL).

mvh
socketd