Langsomt Netværk
Fra : Tommy Hass

Dato : 23-03-01 18:26

Hej

Jeg har et lille netværk bestående af:

Cpu A:
Win98se
10/100 Mbit Accton netkort

Cpu B:
Win2K
10/100 Mbit Xircom netkort

Jeg kører med en 10/100 Mbit switch imellem

overførselshastighed ved overførsel fra Cpu A til B 50 kB/sek
overførselshastighed ved overførsel fra Cpu B til A 1278kB/sek

Det er dræbende langsomt. Fejlen ligger i Cpu A da jeg har prøvet at koble
flere maskiner på, og jeg ser kun fejlen når man downloader fra Cpu A.

Jeg har læst mange måneder bagud her i gruppen men har ikke kunnet bruge
nogen af forslagene. Jeg har også læst www.net-faq.dk

Jeg har forsøgt mig med både full og half duplex, men der er ingen forskel.

Nogen forslag ??

mvh
Tommy

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-03-01 18:38

Hej Tommy

"Tommy Hass" <thassman@privat.dk> skrev i en meddelelse news:99g10q$1pm$1@news.inet.tele.dk...

> [...]

> Jeg har forsøgt mig med både full og half duplex, men der er ingen forskel.

Og fast 100Mbit ?
Har du prøvet med et andet netkort i A ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Tommy Hass

Dato : 23-03-01 20:21

> Og fast 100Mbit ?
> Har du prøvet med et andet netkort i A ?

Ja også fast 100Mbit

Har ikke noget andet netkort

Jeg skiftede til dette netkort, fordi jeg havde problemer med et realtech
chipset basseret netkort og netekspress som ikke ville arbejde sammen.

Tommy

Fra : Allan Green

Dato : 23-03-01 20:41

Har du stadigvæk Netexpres (ATM kort i cpu A) ??

Hvis du har er det måske der problemet ligger.

Fra : Tommy Hass

Dato : 23-03-01 20:45

Allan Green <agree.data@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99g8j0$3in$1@news.inet.tele.dk...
> Har du stadigvæk Netexpres (ATM kort i cpu A) ??
>
> Hvis du har er det måske der problemet ligger.

Ja der er stadigvæk ATM kort i cpu A.
Men hvor mon problemet ligger ??

Fra : SirWheels©

Dato : 23-03-01 22:28

> Ja der er stadigvæk ATM kort i cpu A.
> Men hvor mon problemet ligger ??
Prøv at se om dine to "netkort" deler samme IRQ, er det tilfældet så prøv at
flytte lidt rundt på dine kort.

--
Regards/Hilsen
SirWheels©

Fra : Tommy Hass

Dato : 24-03-01 10:46

> Prøv at se om dine to "netkort" deler samme IRQ, er det tilfældet så prøv
at
> flytte lidt rundt på dine kort.

ATM kort har IRQ 10
Ethernet kort har IRQ 11 som deles med Geforce og soundblaster 64. Er det
mon det som er problemet ??

Tommy

Fra : Allan Green

Dato : 24-03-01 11:42

Du kan jo tage ATM kortet ud og lave din test igen.