SMTP-spørgsmål
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-03-01 18:17

Hvis man nu vil lave en postliste og vil have brevene sendt hurtigst
muligt ud, er der så tid at spare ved at sortere modtageradresserne
efter domæne, sådan at man f.eks. sender en hel række @wol.dk-adresser
efter hinanden? Er det noget, der letter arbejdet for Postfix (eller
Sendmail eller hvad man nu bruger)? Der er tale om ét brev for hver
modtageradresse - altså ikke noget med Bcc.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mickey

Dato : 23-03-01 18:25

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en
meddelelse news:99g0cq$19f5$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Sendmail eller hvad man nu bruger)? Der er tale om ét brev for hver
> modtageradresse - altså ikke noget med Bcc.

svjv sender postfix/sendmail en email pr modtager, uanset om det er 5
modtagere på samme domæne.
Når den derimod modtager en mail med f.eks. to modtagere der via alias
er den samme, så leverer den kun en udgave! (men kun hvis det er i
samme mail!)

--
Mickey

Fra : No Name

Dato : 23-03-01 18:30

Lad nu være med at sende BULK-mail til folk, der ikke ønsker det! Det er
SPAM, og det er ulovligt!

Ellers undskyld forstyrrelsen......

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-03-01 18:35

On Fri, 23 Mar 2001 18:30:26 +0100, No Name wrote:

> Lad nu være med at sende BULK-mail til folk, der ikke ønsker det!
> Det er SPAM, og det er ulovligt!

Ahum, der findes masser af helt legitime mailinglister.

(Hvor er spam ulovligt?)

Mvh.

--
"Du kunne også prøve at se om det hjælper at vende Adam Sjøgren
tastaturet, så escape-tasten vender mod vest." asjo@koldfront.dk

Fra : Mickey

Dato : 23-03-01 19:34

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> skrev i en meddelelse

> Ahum, der findes masser af helt legitime mailinglister.
>
> (Hvor er spam ulovligt?)

i Danmark f.eks.

--
Mickey

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-03-01 20:37

"Mickey" <news002@susie.dyndns.dk> writes:

> i Danmark f.eks.

Forkert!

I Danmark er uopfordret markedsføring via elektronisk post
forbudt. Spam, som sådan, er ikke ulovligt.

Halvdelen af det spam jeg modtager er religiøst eller politisk betoner
og er således ikke ulovligt ifølge dansk lovgivning (Nej, det er ikke
scientology)

--
Free beer får det bedste frem i en pingvin.
http://peter.makholm.net/beer/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-03-01 19:30

Adam Sjøgren skrev:

> (Hvor er spam ulovligt?)

I Danmark er det ulovligt at spamme folk hvis de står på robinson-
listen (se <URL:http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/div/spam.htm>).

// Klaus

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-03-01 22:42

No Name skrev:

> Lad nu være med at sende BULK-mail til folk, der ikke ønsker det!

Hvad fanden får dig til at tro, at jeg har tænkt mig det?

Tænk dig lige om næste gang, du skriver.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mickey

Dato : 24-03-01 01:23

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en
meddelelse news:99gftp$206v$1@news.cybercity.dk...

> Hvad fanden får dig til at tro, at jeg har tænkt mig det?

*GG* - nogen mistænker straks alle der vil sende mere end en mail på
en gang *G*
(siger ikke jeg har næsten 300 mailadresser jeg frit kan maile til -
er jeg så også en gemen spammer ? *GGGGG*)

--
Mickey