TDC medarbejderbredbånd
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 22-04-03 12:53

Hejsa,

Jeg skal til at bestille subj. og ville lige høre om der er noget
specielt jeg skal være opmærksom på?

Jeg regner med at bestille en "standard routerløsning" og med fast
IP-adresse. Jeg regner med at skulle have min egen lille server op at
køre - vil det være noget problem?

--
Joergen Ramskov
Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 22-04-03 15:46

Det eneste du skal være særligt opmærksom på er at du er medarbejder i et
firma der syntes at medarbejderbredbånd er en god måde at belønne
medarbejderne på. Er dit firma ikke med på ideen er det ikke muligt at
bestille medarbejder bredbånd.

Medarbejderbredbånd:
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_hjem_medarb

Fra : Esben

Dato : 23-04-03 08:59

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jespernospam@thusgaard.com> skrev i en
meddelelse news:3ea5550c$0$157$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> firma der syntes at medarbejderbredbånd er en god måde at belønne
> medarbejderne på. Er dit firma ikke med på ideen er det ikke muligt at

Firmaet kan vel bare trække omkostningerne i ens løn, så der behøver
ikke umiddelbart at være tale om en belønning fra firmaets side - men
ja, de skal være med på ideen.

--
Esben

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 23-04-03 11:57

Jesper Lundorf Thusgaard wrote:
> [...]
> firma der syntes at medarbejderbredbånd er en god måde at belønne
> medarbejderne på. Er dit firma ikke med på ideen er det ikke muligt at

Selvfølgeligt, det er selvfølgeligt efter aftale med firmaet.

Jeg var mere interesseret i om der var nogle specifikke muligheder hvad
angår selve ADSL forbindelsen osv. jeg skulle være opmærksom på når jeg
gerne vil have min egen server kørende.

Fra : Tommy

Dato : 23-04-03 12:20

On Tue, 22 Apr 2003 13:52:34 +0200, Joergen Ramskov
<jwcd52d4u402@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg regner med at bestille en "standard routerløsning" og med fast
>IP-adresse. Jeg regner med at skulle have min egen lille server op at

Det burde ikke give nogen problemer. Der er som sådan ikke noget
specielt ved en medarbejder bredbånds-løsning. Det du får er bare en
ADSL-løsning fra TDC lige som alle andre. Eneste forskel er at
regningen sendes til din arbejdsgiver.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 23-04-03 16:42

Den eneste begrænsning jeg lige kan komme på (men som også er ret
irriterende) er, at hvis man senere vil opgradere til højere hastighed, er
dette ikke muligt. Det var det i hvertfald ikke i november/december sidste
år, da jeg ville gå fra 1024/256 til 2048/512. Det er muligt at det lavet om
i mellemtiden...

Begrundelsen var noget med at det rent ligningsmæssigt skulle være det samme
beløb der blev trukket af skatten hele året...

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Tommy

Dato : 24-04-03 07:47

>Begrundelsen var noget med at det rent ligningsmæssigt skulle være det samme
>beløb der blev trukket af skatten hele året...

Det er ikke sådan længere. Jeg har ændret min fra 1025/256 til 512/512
uden problemer.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 24-04-03 09:13

Tommy wrote:

> Det er ikke sådan længere. Jeg har ændret min fra 1025/256 til 512/512
> uden problemer.

Jeg undrer mig lidt over at de tilbyder en 1024/512 til private brugere,
men den findes ikke i deres oversigt over bredbånd til erhverv....

Privat: http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris
Erhverv: http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_priser

Fra : Tommy

Dato : 24-04-03 09:29

On Thu, 24 Apr 2003 10:12:49 +0200, Joergen Ramskov
<jwcd52d4u402@sneakemail.com> wrote:

>Jeg undrer mig lidt over at de tilbyder en 1024/512 til private brugere,
>men den findes ikke i deres oversigt over bredbånd til erhverv....

Næh.. TDC's politik vedr. deres forskellige abonnementer giver ikke
altid umiddelbart mening! :)

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 23-04-03 16:48

Lige en ekstra artikel om medarbejder bredbånd:
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?Avis=IG&Dato=20030423&Kategori=JOB&L
openr=104250011&Ref=AR

Fra : Viggo Jørgensen

Dato : 24-04-03 09:07

> Jeg skal til at bestille subj. og ville lige høre om der er noget
> specielt jeg skal være opmærksom på?

Ja, du skal være opmærksom på at TDC har flere forskellige ADSL løsninger.

Der er en der kører over PPPoE. Den kører med dial-up og er efter min mening
unødigt bøvlet.
Løsningen blev tidligere solgt af TDC Internet, og forbrug blev faktureret
separat fra din fastnet tlf.

Hvordan det ser ud efter sammenlægning med TDC bredbånd, eller hvad det nu
hedder pt og TDC Internet
har jeg ikke overblik over. Men det var nok værd at undersøge.

Jeg har TDC bredbånd, der faktureres sammen med min fastnettelefon.
Det har kørt upåklageligt siden jeg satte stikket i, i oktober 2002.

mvh

Viggo

Fra : Tommy

Dato : 24-04-03 09:30

On Thu, 24 Apr 2003 10:07:16 +0200, "Viggo Jørgensen" <vj@tdcspace.dk>
wrote:

>Ja, du skal være opmærksom på at TDC har flere forskellige ADSL løsninger.
>
>Der er en der kører over PPPoE. Den kører med dial-up og er efter min mening
>unødigt bøvlet.

Tjah... men kører man med router er det ikke noget man lægger mærke
til, da den så sørger for dial-up og det at holde liv i forbindelsen.

Fra : Viggo Jørgensen

Dato : 24-04-03 12:55

> Tjah... men kører man med router er det ikke noget man lægger mærke
> til, da den så sørger for dial-up og det at holde liv i forbindelsen.

Tak for oplysningen. Min nabo bruger ikke router ...

mvh
Viggo

Fra : Tommy

Dato : 24-04-03 13:05

>Tak for oplysningen. Min nabo bruger ikke router ...

Selv tak! :)