aflæse navn på kaldt side før gammel side ~
Fra : Chrisser

Dato : 22-04-03 10:52

Hej

I forbindelse med visning af noget Crystal Report opretter jeg en
Sessionsvariabel der indeholder et recordset. Da dette kan blive noget tungt
( har jeg en mistanke om ? ), vil jeg gerne nedlægge sessionsvariablen efter
brug.
Jeg har lavet en lille ASP-fil der gør dette som jeg kan kalde på body's
unload event.

MEN: Min rapport kan indeholde adskillige sider og når du skifter i mellem
disse udføres åbenbart en form for paging hvor siden kalder sig selv, så
første gang du skifter side nedlægges sessionsvariablen og du kan ikke få
vist mere...

Så var det jeg ville vide om man, på det tidspunkt en unload event udføres,
kan få fat i navnet på den side der er kaldt, så kan jeg jo teste mig ud af
det.

Kan man det ?
- eller er der spærret for sådan noget....

Mvh
Chrisser

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-04-03 21:25

Chrisser skrev:
> [...]
> ( har jeg en mistanke om ? ), vil jeg gerne nedlægge sessionsvariablen efter

Når du gør ovenstående er det meget vigtigt at du sørger for at det er
et disconnected recordset du benytter, se evt. tip 5 her:

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnasp/html/asptips.asp

> Så var det jeg ville vide om man, på det tidspunkt en unload event udføres,
> kan få fat i navnet på den side der er kaldt, så kan jeg jo teste mig ud af
> det.

Jeg er ikke 100% sikker på jeg forstår din problemstilling, men som jeg
ser det gælder det for dig om at få nedlagt sessionen hurtigst muligt
når brugeren enten bladrer væk fra din side.

Jeg har før fusket med noget lignende og endte op med en løsning med en
del javascript involveret. Basalt set går det ud på at du på din side
har en variabel der bestemmer om der skal nedlægges session på unload
eventen eller der ikke skal. Denne variabel er som default sat til at
der skal slettes session ved en evt. popup eller i en skjult ramme. På
de links der peger på en side hvorpå der skal benyttes sessionobjektet
sørger du for at der er en onclick event der sætter variablen til at
sessionen ikke skal slettes i unload.

Dog er metoden ikke 100% fejlfri da den jo er afhængig af clientside
scripting så det bedste vil være at finde en løsning hvor der ikke
benyttes recordsets i sessionobjektet. Og husk også at sætte en lav
sessiontimeout hvis du vælger ovenstående løsning, så bliver eventuelle
smuttere hurtigere elimineret.

--
Jakob Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 24-04-03 08:01

Jakob Andersen wrote:

> Når du gør ovenstående er det meget vigtigt at du sørger for at det er
> et disconnected recordset du benytter, se evt. tip 5 her:
>
> http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnasp/html/asptips.asp

Mange tak for linket, det vidste jeg nemlig ikke at man kunne - og det ser
ud til at kunne få stor betydning når vi snakker mange brugere.
At lægge recordsettet i en Sessionsvariabel er desværre ikke et valg i
forbindelse med CR 9.0 når rapporten skal vises/udskrives via web ( ikke
hvis brugeren skal kunne lave en selektering på de data der skal vises ),
det er derfor jeg gerne vil være sikker på at det er optimeret mest muligt.

> [...]
> de links der peger på en side hvorpå der skal benyttes sessionobjektet
> sørger du for at der er en onclick event der sætter variablen til at

Jeg har prøvet noget lignende, men tror ikke det kan gøres i denne
situation. Rapporten vises med en HTMLViewer som åbenbart har en form for
paging indbygget ( den er en del af CR's ObjectFactory ) - derfor har jeg
heller ikke mulighed for at styre de kald den udfører. Der burde
selvfølgelig være sørget for at den pågældende Session nedlægges efter brug,
det er bare det at jeg ikke stoler på at det nu også sker, så derfor ville
jeg sikre mig at den ikke fik lov at hænge.

> [...]
> sessiontimeout hvis du vælger ovenstående løsning, så bliver
> eventuelle smuttere hurtigere elimineret.

Hvad angår brugen af JavaScript så er det helt fint da det er et
intranetbaseret system med minimumskrav
Derfor kører vi også med en lidt høj SessionTimeOut - men jeg kan jo altid
sætte ned i denne specielle forbindelse.

Mvh
Chrisser