Er det muligt at "dele" en 2 Mbit forb. i ~
Fra : -=PEDERSEN=-

Dato : 22-04-03 10:10

Hej

Jeg skulle gerne have delt min 2 Mbit forbindelse op i 4 * 512 er dette
muligt med en Cisco 677? og i så fald hvordan??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-04-03 10:29

"-=PEDERSEN=-" skrev i en meddelelse

> Jeg skulle gerne have delt min 2 Mbit forbindelse op i 4 * 512
er dette
> muligt med en Cisco 677? og i så fald hvordan??

Ikke mig bekendt - det kræver et program, der kan gøre det.

Det nemmeste er vist at lave noget i Linux, hvor det skulle
være ret nemt......

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-04-03 10:53

On Tue, 22 Apr 2003 11:10:27 +0200, "-=PEDERSEN=-" <asd@asd.com>
wrote:

> Jeg skulle gerne have delt min 2 Mbit forbindelse op i 4 * 512 er dette
> muligt med en Cisco 677?

Nej.

-A

Fra : -=PEDERSEN=-

Dato : 22-04-03 11:50

Takker

Fra : freak geek

Dato : 24-04-03 22:47

jeg har selv lige undersøgt sagen da jeg tænkte det samme....

naturligvis kan den deles! , men som skrevet ikke i garenteret lige store
dele, medmindre du køber et stykke hardware som kan lave "trafic shaping"
(uha mange penge) eller du kan som nævnt køre en linux server mellem din
router og hub/switch..

geek

Fra : -=PEDERSEN=-

Dato : 24-04-03 08:39

> [...]
> (uha mange penge) eller du kan som nævnt køre en linux server mellem din

Du skriver at den godt kan deles, måske ikke helt lige men det er også i
orden, men kan du fortælle mig, eller give et link til en side som forklarer
dette?? det skal helst være uden ekstra omkostninger, og linux er jeg ikke
særlig stærk i.

Vh.

Pedersen

Fra : freak geek

Dato : 25-04-03 12:52

typisk vil du kunne nøjes med
et 5 ports hub til små 300kr eller lidt bedre en switch + kabler til alle
computerene & routeren. Eller alternativt trådløs net hvor klienterne
tilsluttes et access point som så tilsluttes routeren (meget dyere og mere
drilagtigt og usikkeret)

til dette tilslutter du blot så routeren (som så bliver standartgateway
(intern)ip 10.0.0.1 og formentlig med undernetmaske 255.255.255.0 (dette
afgøres vist af din udbyder) ) du kan så give de tilsluttede computere en
fast (intern)ip 10.0.0.2 / 10.0.0.3 / 10.0.0.4 / 10.0.0.5 (dette er en
fordel hvis netværket skal overvåges, eller der skal køre en server på
netværket, er det tilfældet så skal der defineres NAT i routeren via telnet
eller hyperterminal) skal der ikke køres en server kan du blot lade routeren
bestemme ip adresserne.
men lad det være sagt hvis blot en på netværket køre p2p fildeling vil
løsningen være utilfredsstillende for alle de andre hvis en computer1 feks
henter 10 filer og 2 computere 1 fil hver tager computer 1 10/12 af
båndbreden og computer 2&3 1/12 (øv)

link hmm.
http://www.s-p.dk/
http://net.bunk.cc/cc-adsl-faq/
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/
http://www.net-faq.dk/
http://www.brinck.dk/
http://www.cisco.com/
http://www.verdensnavle.dk/comp.html

Fra : -=PEDERSEN=-

Dato : 24-04-03 15:15

Ok tak for dine svar, det skulle nemlig være sådan at hver maskine har ca.
den samme båndbredde uanset hvor mange download/uploads man har gang i,
problemet er at der er 2 af maskinerne som tager ca. 70-80% af båndbredden
og det er jo utilfredsstillende for de sidste 2, men det kan så ikke lade
sig gøre kun ved hjælp af konfig af Cisco 677 routeren!?

Pedersen