GRUB - defilibrator??? Hjæælp!
Fra : Mads N.

Dato : 22-04-03 09:40

Jeg har haft en 120 Gb ntfs disk i min RH9. Nu har jeg tømt, slettet
og konverteret den til ext3. (hdc) Slettet den fra fstab og
genstartet...

Bum! Den booter og ender efter opstart ved GRUB blink-blink og ikke
mere. Det viser sig at det kan betyde en del ting, og jeg har prøvet
at finde fejl med rescuedisks osv. No such luck. Alt ser svjv fint ud.
grub.conf ligner sig selv.
Det hjælper heller ikke hvis jeg disabler disken i bios.

Jeg har læst mig til at man kan vælge upgrade Redhat, installere en
eller anden pakke og lade anaconda re-konfigurere grub. Nogle der har
erfaring med det? Ødelægger det mon anden konfiguration?

Andre ideer til apps, ting der kan forsøges ect...? Kan jeg bibringe
oplysninger til afklaring?

Nu kan jeg desværre ikke gå på nettet samtidig med at debugge, så det
bliver lidt efter hovedet.

På forhånd tak...

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-04-03 09:54

Mads N. wrote:
> grub.conf ligner sig selv.

Jamen, hvad står der da i den fil?

Kan du boote i rescue mode, chroot'e
til dér, hvor den har fundet din rodpartition,
og så køre /sbin/grub-install ?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Mads N.

Dato : 22-04-03 10:39

On Tue, 22 Apr 2003 10:53:40 +0200, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:
>Jamen, hvad står der da i den fil?
Jeg er desværre ikke hjemme, så jeg kan se. Hvis jeg var, kunne jeg
ikke gå på net

>Kan du boote i rescue mode, chroot'e
>til dér, hvor den har fundet din rodpartition,
Jeps

>og så køre /sbin/grub-install ?
Det lyder spændende...
Det vil jeg prøve når jeg er hjemme igen. Håber det hjælper. Mange
tak...

Mads

Fra : Mads N.

Dato : 24-04-03 10:22

Bare for the record så blev problemet løst nemt.

Det var en RH9, og jeg kørte bare installationscd'en, installerede en
pakke, og vupti. Alting virkede igen...

/Mads