Ordre slettes hos TeleDK !?!?!?!
Fra : Kasper

Dato : 23-03-01 16:41

Hej Gruppe !

Kan det virkelig passe at ordrer forsvinder i teledk system - jeg var den
glader bestiller af adsl fredag for 14 dage siden, i går skulle jeg ha
bekræftet, hvor langt de var med ordrebekræftelsen/afslag - og fik derved at
vide, at der ikke var tastet noget ind (på trods af at jeg hørte den blev
tastet ind, og jeg besvarede de spørgsmål der skal besvares under en
bestilling).... Kan det virkelig ske ????

Da jeg så i går ringede ind fik jeg at vide at han ville taste ordren ind
igen - og gu'hjælpne om ikke han sagde at jeg skulle vente 10 arbejdsdage
mere (på trods af at jeg havde dokumention på at have bestilt fredag d. 9
marts)... Men Herren sagde at man skalle jo bare væbne sig med tålmodighed -
jooo tak, teledk's kunder gør nu vist efterhånden ikke andet !!!

Efter endt samtale, fandt jeg egentlig ud af, hvor dårlig en service det er,
at man skal finde sig i at vente 1 måned for at få et evt afslag - så det
resulterede i at jeg ville ringe derind igen, og snakkede med en dame, som
sagde at hun ville fremskynde min ordre, så jeg fik ordrebekræftelsen
indenfor et par dage - er dette muligt, er mit spørgsmål så - kan teledk det
? Eller er det bare en måde at udskyde problemet på !?

Medr venlig hilsen

Kasper

Fra : Morten Kallesøe

Dato : 23-03-01 18:03

heh
*alt* kan ske hos tdc.. no shit
-Morten

Fra : Wintermute

Dato : 23-03-01 18:09

> [...]
> tastet ind, og jeg besvarede de spørgsmål der skal besvares under en
> bestilling).... Kan det virkelig ske ????

Jeg tror det.
Prøv at læse tråden "Kan TDC ikke tænke selv?"et par indlæg længere nede.
Specielt Lars Jørge Helbo's og mit indlæg.

Mvh
Brian Andersen
Svendborg

Fra : Søren Dahl

Dato : 23-03-01 18:16

Hej Kasper
Min første ordre blev også slettet. Jeg bestilte så igen, og dagen efter
ringede TDC til mig og sagde at jeg havde bedt dem om at ringe ang. en
ordre. Jeg fortalte jeg havde bestilt dagen før, men den ordre var også væk,
så jeg lavede en ny. Jeg tror lige jeg ringer og checker, der er jo næste
gået 14 dage!!!!

/søren

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 24-03-01 11:46

On Fri, 23 Mar 2001 18:16:17 +0100, "Søren Dahl" <sdahl@email.dk>
wrote:

> [...]
>så jeg lavede en ny. Jeg tror lige jeg ringer og checker, der er jo næste

Ja, det er en interessant problemstilling. Som fortalt et par gange
meldte www.tele.dk min central klar den 20. feb. Alligevel kunne jeg
først få lov til at afgive min bestilling den 20. marts.

De 14 dage udløber altså den 3. april. Jeg kan altså sådan set ikke
tillade mig at rykke for bekræftelsen før den 4. april. Hvis de nu har
smidt ordren væk, og hvis genindførelsen af oprettelsesgebyret måske
alligevel mod forventning skulle vise sig ikke at være en aprilsnar,
så har vi da et problem - eller rettere, så bliver jeg da lidt sur.
--
Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
http://mrohs-helbo.homepage.dk

Fra : Søren Dahl

Dato : 27-03-01 19:18

"Lars Jørgen Helbo" <helbo@bigfoot.com> skrev
> De 14 dage udløber altså den 3. april. Jeg kan altså sådan set ikke
> tillade mig at rykke for bekræftelsen før den 4. april.

Nej, men du kan tillade dig at ringe for at være sikker på at din ordre ikke
er blevet væk.

Jeg ringede i dag for at checke min 3. ordre. Den var der stadig.

/søren

Fra : Bent skohorn

Dato : 23-03-01 04:57

Jeg ved ikke om ordrer forsvinder fra deres system.. men jeg kan love dig at
fejlmeldinger på adsl linier kan flyve væk uden videre.. min 1024/256 kørte
512/128 i starten... det tog mig over en uge at overbevise den om at der var
noget galt.. 'orv ja' siger de - den er da helt gal, det fixer vi lige.
juhuh - den kørte pludselig 1024 kbit.. feeedt.. men upstreamen var stadig
kun 128.. så jeg tog fat i dem et par dage efter.. klokken 21.30..
'teknikeren' kunne ikke se der var noget galt, men han ville starte en
fejlretning. Lidt senere(efter lukketid naturligvis) sagde det stop, og mit
net var helt dødt..hmm tænker jeg, de er nok lige ved at fixe det derude..
dagen efter virker det sgu stadig ikke, og jeg ringer ind. De kunne se at
der var en fejlretning igang nu, og jeg prøvede at forklare dem at det havde
virket fint, bare med forkert fart, men at de havde cuttet nettet nu. Der
var intet at gøre, der var en fejlretning igang. Nåh - efter en uge var jeg
sgu træt af dem, så jeg ringede ind for at høre hvad de var nået frem til..
de vil sende en mand ud og kigge på det, og han vil tage noget særligt
måleudstyr med da fejlen åbenbart er hos mig... fint tænker jeg, bare det
kommer op. Manden kommer klokken ½8 om morgenen, og hans særlige udstyr
består i et nyt modem... woow.. fedt nok. Det hjalp ikke, så vi byttede
modem(just in case) - og han smuttede igen. og jeg stod stadig uden net.
Efter et par uger var jeg fandme træt af dem, så jeg ringede omkring klokken
16 og sagde at de havde til klokken 7 om morgenen til at få det til at
virke, og ellers kunne de komme og hente deres lort.. en ung pige fortalte
mig at dem der kunne gøre noget ved det var gået hjem for idag.. så
forklarede jeg hende stille og roligt at mit net ikke havde virket i en
evighed, og at hun skulle fortælle sin chef at de ville få deres ting
tilbage i hvis de ikke leverede den ydelse jeg betalte for, og at jeg var
meget skuffet over at et så stort firma kunne behandle deres kunder på den
måde. . pigen ville sige det videre, hej farvel. ca ½ time senere ringer
pigen næsten med gråd i stemmen og siger at hun er meget ked af det, men at
de altså rigtigt er gået hjem de folk der.. så jeg siger det samme som
gangen før om klokken 7 og ting tilbage, og hun siger ydmygt farvel. Nåh
tænker jeg, de får da til klokken 7 som jeg har lovet dem.. Jeg stod op
klokken 6.30 og gik ind til min computer, og HEY PRESTO FOR HELVEDE! mit net
virkede. upstream, downstream, you name it. Det har kørt 'perfekt' nu i ca 4
måneder.. Det eneste der ærger mig er at det tog så lang tid og en 'trussel'
om opsigelse før de gjorde noget ved det...

tak til dig du hulkende pige i tdk.

og til dig, den tekniker der satte det op: du er for vildt på piller. Hvem i
sin vildeste fantasi kunne DRØMME om at sætte et stik op MIDT på væggen? og
at bruge 1½ meter ledning liggende på gulvet til at forbinde 2 enheder 10cm
fra hinanden? why oh why.

Bent

Fra : Morten Olesen

Dato : 24-03-01 14:50

> Kan det virkelig passe at ordrer forsvinder i teledk >system - jeg var den

Jo, det er vist meget normalt....

Jeg bestilte min 512kb/s forbindelse i agust 2000, og fik prompte at viden
at den var der om 6 uger. 4 uger senere fik jeg en ordre bekræftelse +
senere MANGE udskydelser....

her i febuar gik jeg så amok på TDC, og det viste sig at de havde annuleret
min ordre. Tror I så ikke idioterne ville have at jeg skulle betale 2000 kr
i oprettelse.

men jeg fik da min forbindelse her den 16/3 uden at betale oprettelse,
såeh...

tip til håndtering af TDC:

den første du kommer til at snakke med ved som regel intet, så når du har
mistet tolmodiheden bed om at blive stillet om til derres chef, og gentag
proceduren indtil du er nået til tops eller der er en der er til at tale
med.

Chefen for TDC internet, en meget hurtig til at få gennem ført tingene når
først man har fået forklaret helt precis hvor uduelige og inkompetente men
syntes TDC er :)

/Morten Olesen

Fra : Kasper

Dato : 25-03-01 22:56

personligt synes jeg det stinker, når folk spørger efter ens chef, når man
sidder ved tlf. som supporter (det gør jeg ikke selv, men har gjort)

Selvom man er sur på virksomheden, har man absolut ingen ret eller grund til
at spille mere værd end den der sidder som supporter...

Kort sagt, det er idioter der spørger efter chefer - jeg tror at alle gerne
vil gøre sit bedste - trods alt !! Det at true med at få kontakt med ens
chef stinker herfra og til Skagen !

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-03-01 05:08

In article <99lpck$j9j$1@news.inet.tele.dk>,
"Kasper" <pade2222@hotmail.com> wrote:

> Det at true med at få kontakt med ens chef stinker herfra og til
> Skagen !

Personligt ville jeg foretrække at der var flere der gjorde det, så
slipper man da selv for at høre på brokkehovederne.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Michael Williams

Dato : 26-03-01 08:09

Hej Kasper

Jeg er helt på det rene med at vi alle gør vores arbejde så godt det er os
muligt udfra de retningslinier som vores overordnede har udstukket. Men når
kunden står med et problem som kræver at man går ud over de retningslinier,
så har man et antal valg; man kan overskride retningslinierne, man kan holde
sig til retningslinierne og man kan skifte job.

Sagt med det samme - de fleste vælger 2'eren. Dette er ikke for at fortælle
hvad jeg selv gør eller hvad jeg tror at du gør, men blot en simpel
konstatering efter at have været i klammeri med TDC et større antal gange i
forbindelse med mit job.

Nå nu folk vælger at holde sig til retningslinierne, så er der kun "niveauet
over dig tak" at bede om for ellers er det ikke nogen som har beføjelser til
at overskride disse regler. Jeg vil gerne fremhæve at jeg IKKE gør det for
at fortælle hvilke imbicile hjernelammelser de har som ansatte. For det
første fordi det rent faktisk også kriticerer chefen, at han kan ansætte en
sådan kandidat til neandertalforskning, men i ligeså høj grad fordi man
kommer længst med logiske og saglige argumenter. (og ret beset, så er en
svinesti ikke særlig saglig)

Med venlig hilsen Williams

Fra : Morten Olesen

Dato : 26-03-01 15:56

> [...]
gerne
> vil gøre sit bedste - trods alt !! Det at true med at få kontakt med ens

Der er ingen her der spiller mere værd... men det er et faktum at personer
på support (som regel) kun ved hvad der står i den udleverede manual... &&&
det er ikke en trusel om at kontakte chefen, men et forsøg på at få fat på
en med større (læs bedre) teknisk viden. Og nej jeg ved sgu' godt at chefen
ikke automatisk har det - men han kan stille dig om til en der har

Jeg har selv siddet som tlf. supp. (ikke TDC) og tro mig man frydes når en
bruger vil snakke med chefen, så får han møgfaldet og ikke dig - en enkelt
sur bruger kan ødelægge en hel dag. Så min filosofi på området var: Better
him than me!

og skulle vi så ikke slutte denne diskusion om møgfald eller ej... det var
oprindelig ment som et råd folk kunne tage eller lade være...

/Morten

Fra : Frederik Kier

Dato : 26-03-01 07:58

Jeg ringede til TeleDUM ogændrede min bestilling, 14 dage senere kunne jeg
ikke forstå jeg ikke havde fået ny ordrebekræftigelse, så jeg ringede
derind, og fik at vide at jeg da ikke havde ændre noget. Så nu kunne jeg
godt forvente at der ville går yderligere 14dag- 1 måned før min bestilling
blev behandlet....

Frederik Kier

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-03-01 14:53

Den Fri, 23 Mar 2001 16:41:04 +0100, skrev "Kasper"
<pade2222@hotmail.com> :

>Kan det virkelig passe at ordrer forsvinder i teledk system - jeg var den

Det er slet ikke noget nyt. Det gjorde min også i august 2000.
Tele Danmark har et elendigt administrativt system, men produktet
(Pro@ccess ADSL) har jeg været meget tilfreds med, da det endelig kom
inden for døren.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/