Maddiker
Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 21-04-03 14:40

Hejsa...

Jeg vil lige høre jer om hvad I synes om fiskeri med maddiker - er det godt
til Put&Take - hvis det er lovligt i søen vel at mærke!

Og noget helt andet er om det allerede nu er muligt at "fremstille" dem
selv? - evt. nogen der kan beskrive en god måde at lave dem på?

På forhånd tak - knæk og bræk!

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 22-04-03 08:14

Om sommeren kan mansagtens lave dem selv. Læg noget kød, pålæg, leverpostej
eller lignende udenfor et sted med læ og skygge. Og så katte, ræve, rotter
og mår ikke kan komme til det, men spyfluerne kan.

Eller besøg nogle som kun får tømt skraldespand hver anden uge. De har
allerede maddiker, medmindre de er enormt omhyggelige med at pakke alt
affaldet ind.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Allan T. Hansen

Dato : 22-04-03 10:29

Hej Michael
Man kan ikke lave maddiker på en leverpostejmad!!! De maddiker man oftest
finder i affald/mødding er små ubrugelige maddiker fra stuefluer som ikke
dur som agn. Gå på biblioteket og lån den gamle bog om medefiskeri af Jens
Ploug Hansen. Der er en udførlig vejledning.
Mvh Allan Tvile Hansen

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 22-04-03 17:18

Skal jeg virkelig helt ned på biblioteket for at finde ordentlige
beskrivelser af det? Bokker oss!

Nogen der lige har den gode opskrift i baghovedet?

Fra : Thomas

Dato : 22-04-03 21:20

Jeg tror det nemmeste er, at du køber dem i en grejbiks. Hjemmeavl af
maddiker i en ordenltig kvalitet, er et gedignt håndværk. Ring til Mede
Niels og spørg hvor du kan købe dem.
Hilsen
Thomas

Fra : Allan

Dato : 03-05-03 14:03

Tag noget kød eller fisk(skaller eller anden skidtfisk) og læg det i den ene
ende af en sliske og sørg så for den har en lille hældning opad til hvor
mundingen er og anbring en spand nedenunder,så kryber larverne selv hen og
falder ned i spanden hvor du putter lidt rasp eller fint smuld i bunden.
MVH
Allan