Q: dell inspirion 4000 batteri???
Fra : Toke Pedersen

Dato : 21-04-03 14:11

Hej NG...

Jeg har et problem med mit batteri til min bærbar..

Når jeg sætter batteriet i maskinen går der et lille øjeblik og så begynder
ladelampen at blinke hurtigt rødt.

Jeg troede først at det var fordi at batteriet var færdig til at kassere,
men ved at måle på det kan jeg se at der er den spænding på som der skal
være...

Er der nogen der ved hvordan man kan give et batteri ekstra liv???
Jeg hørte engang noget om at fryse batteriet og sådan noget....
Er det noget der virker??

Alle gode råd modtages med kyshånd!!!

MVH
Toke

Fra : Henning

Dato : 21-04-03 14:49

>Jeg troede først at det var fordi at batteriet var færdig til at kassere,
>men ved at måle på det kan jeg se at der er den spænding på som der skal
>være...

Spændingen måler du ubelastet, korrekt? Du skal måle mens batteriet
sidder i maskinen.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Toke Pedersen

Dato : 21-04-03 14:55

Ja, jeg måler spændingen ubelastet..
Når du siger at jeg skal måle mens batteriet sidder i maskinen, går jeg ud
fra at den så skal køre på batteriforsyning alene!!!
Når jeg tager strømforsyningen fra, går maskinen ud med det samme...

Fra : Henning

Dato : 21-04-03 15:03

On Mon, 21 Apr 2003 15:54:32 +0200, "Toke Pedersen"
<toke@hvak.dkUDEN-DETTE> wrote:

> [...]
>fra at den så skal køre på batteriforsyning alene!!!
>Når jeg tager strømforsyningen fra, går maskinen ud med det samme...

Problemet kan ligge i, at batteriet kan levere spænding uden der
trækkes strøm. Forsøger du at trække strøm, går batteriet ned - typisk
hvis en af cellerne er defekte. Sæt en pære over mens du måler.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Toke Pedersen

Dato : 21-04-03 15:16

Det giver den samme spænding....
Men pæren lyser ikke, og strømmen er 1,4 mA