Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Omega Lån
Fra : Johnny

Dato : 21-04-03 13:35

Er der nogen der har erfaringer med firmaet Omega Lån?
http://www.omegalaan.dk/

Er det svindlere som så mange andre i den branche?

Johnny

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-04-03 13:54

Johnny wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med firmaet Omega Lån?
> http://www.omegalaan.dk/
>
> Er det svindlere som så mange andre i den branche?

Svindlere er et voldsomt ord at bruge. Umiddelbart står der ikke meget
på sitet om lånevilkår, renter eller hvem man låner pengene af, så jeg
ville dog være skeptisk.

Inddirekte kan man læse, at firmaet blot er rådgiver, så hvis man i
forvejen har en bank, kan man måske lige så godt benytte sig af dens
rådgivere - de er normalt gratis. Det salær, som Omega Lån skal have,
skal ganske givet betales ud over de omkostninger, der ellers er
forbundet med et lån.

Jeg vil forøvrigt mene, at den låneansøgning, der findes på sitet, er
ulovlig, eftersom der intet står om vilkår, renter eller over hvor lang
tid lånet skal tilbagebetales.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 19:42

"Kim Ludvigsen" skrev d. 21-04-03 13:54 dette indlæg :

> [...]
>
> Jeg vil forøvrigt mene, at den låneansøgning, der findes på sitet, er
> ulovlig, eftersom der intet står om vilkår, renter eller over hvor

Hej !

Jeg er selv uddannet i bank - denne Kim Ludvigsen skulle nu tage og
undersøge, hvad det er for noget vrøvl, han skriver.
Efter god behandling har min mand og jeg valgt at kvittere overfor Omega
Lån ved at give vores anbefaling ved enhver passende lejlighed - fair
ikke - men at høre platte kommentarer om, at man ikke i en låneansøgning
kan se et låns løbetid, rente m.v. - hvor er det dog dumt sagt.
Kunne denne Ludvigsen måske forestille sig, at der var forskel på kunder
- forskel på den sikkerhed, man kan stille (vi havde en pæn friværdi i
vores hus) - osv.. Løbetiden kan jo variere efter, hvad man bliver enige
om (vi fik 20-årige pantebrevslån). Jeg tror, at Ludvigsen henter sit
regelsæt fra Acceptcard, Handelsfinans el. lign. udbydere af hurtige
lån, som ofte er ret højtforrentede (havde selv disse lån indtil Omega
Lån hjalp os af med dem.)
Som rettelse til Kim Ludvigsens indlæg kan yderligere nævnes, at
långiver i vores tilfælde var Omega Lån A/S, som således både var
rådgiver og långiver (som i en bank).
En sidste kommentar i dette indlæg rettes mod Ludvigsens smarte ide om,
at henvende sig i egen bank - HERREGUD - jo, du har sgu da ret, men hvor
er du da NAIV - bankfolk er sgu da ikke uvildige (husk, jeg er uddannet
i bank) - bankfolk er påvirket af deres måling af præstationer, så de
ikke længere giver sig tid til ALMINDELIGE KUNDER som os. De hjælper
ikke mere med budgetlægning osv. - servicen er i bund. Desuden er de
fleste bankfolk i dag All-round-uddannet - dvs. de ved en lille smule om
mange fagområder - til gengæld er de ikke særlig dygtige til et bestemt
område (undskyld til de få særligt uddannede boligrådgivere).
BANKER ER KUN TIL ADMINISTRATION - IKKE RÅDGIVNING - OG SLET IKKE
KRISEHJÆLP ! ! ! !
Birgit

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-04-03 20:21

godtraad wrote:

> Jeg er selv uddannet i bank - denne Kim Ludvigsen skulle nu tage og
> undersøge, hvad det er for noget vrøvl, han skriver.

Hm, det er nok længe siden, siden du ikke kender lov om kreditoplysninger.

> [...]
> ikke - men at høre platte kommentarer om, at man ikke i en låneansøgning
> kan se et låns løbetid, rente m.v. - hvor er det dog dumt sagt.

Ja, det jo kun lovkrav, så det er da dumt at nævne det.

> [...]
> Som rettelse til Kim Ludvigsens indlæg kan yderligere nævnes, at
> långiver i vores tilfælde var Omega Lån A/S, som således både var

Ja med ågerrenter og ikke offentlige vilkår, I må virkelig have været
ude i sumpen, så i skal lokke andre derud.

> [...]
> område (undskyld til de få særligt uddannede boligrådgivere).
> BANKER ER KUN TIL ADMINISTRATION - IKKE RÅDGIVNING - OG SLET IKKE

Men de kan måske se de advarsler - signaler, du ikke kan se.

> http://www.kandu.dk/

Og du kender end ikke den direkte vej til nyhedsgrupper, men skal
bruge diskriminirende intermittende sorteringsmekanismer,
du er langt udover al acceptabel kontaktflade..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 20:48

"Erik G. Christensen" skrev d. 21-04-03 20:21 dette indlæg :

> [...]
> bruge diskriminirende intermittende sorteringsmekanismer,
> du er langt udover al acceptabel kontaktflade..

Hvad er den direkte vej - du kan måske lære mig noget - på forhånd tak.
Birgit

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 20:48

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 20:48

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 21:02

> Hm, det er nok længe siden, siden du ikke kender lov om
kreditoplysninger.
Jo - men du kan da ikke give oplysninger, før du kender forholdene
!!!!!!!!!!

Omega

> Ja, det jo kun lovkrav, så det er da dumt at nævne det.
Du kan sgu da ikke få vilkårerne at vide før forudsætningerne er
der!!!!!!!!!!11

Omega

> Ja med ågerrenter og ikke offentlige vilkår, I må virkelig have været
> ude i sumpen, så i skal lokke andre derud.
Renteprocent på hhv 9,5% og 10,5% var som en "gave" for os - banken
tilbød 13,5%
Desuden er ågerrente jf. domstolskendelse når renten overstiger 40% - du
har meget at lære!!!

> Men de kan måske se de advarsler - signaler, du ikke kan se.
De fleste bankfolk kan ikke se en skid - de lever den samme problemfrie
luxustilværelse som alle i "kloge" mennesker, der herinde elsker at
fortælle, hvor "fornuftige" I er!

Jeg har ikke yderligere kommentarer til dette emne - mit indlæg var kun
en beskrivelse af min oplevelse med et firma ( på opfordring ) - får jeg
en dag behov for investeringsråd fra "fornuftige" mennesker - så vender
jeg tilbage
Birgit

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-04-03 21:25

godtraad wrote:

> [...]
> en beskrivelse af min oplevelse med et firma ( på opfordring ) - får jeg
> en dag behov for investeringsråd fra "fornuftige" mennesker - så vender

Du må meget gerne vende tilbage før da med en forklaring på, hvorfor du
mener, at Omega Lån ikke skal overholde loven. Andre långivere kan fint
overholde loven, selvom de ikke kender alle forudsætninger i det enkelte
kundeforhold på forhånd.

Og uanset hvor meget hjælp du mener at have fået af Omega Lån, så vil
jeg til enhver tid fraråde, at man giver sig i kast med firmaer, der
ikke kan finde ud af at overholde lovgivningen - især i den finansielle
branche. Dermed ikke sagt, at alle der overholder loven er seriøse
firmaer, men dem, der ikke gør, er i hvert fald ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-04-03 20:27

godtraad wrote:

> Jeg er selv uddannet i bank

Det er åbenbart ikke garanti for viden om regler på pengemarkedet.

> - denne Kim Ludvigsen skulle nu tage og
> undersøge, hvad det er for noget vrøvl, han skriver.

Kan du fortælle mig, hvorfor Omega Lån skulle være undtaget fra de
regler, der omtales her:
http://shor.ter.dk/251932368

Og husk lige, at Omega Lån ikke kun tilbyder realkreditlignende
boliglån, og dermed ikke er fritaget for skiltningsbekendtgørelsen.

> BANKER ER KUN TIL ADMINISTRATION - IKKE RÅDGIVNING - OG SLET IKKE
> KRISEHJÆLP ! ! ! !

Det fremgår ikke af det oprindelige indlæg, at spørgeren har brug for
krisehjælp. Heller ikke selvom du råber.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 21-04-03 22:17

"godtraad" <godtraad.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg er selv uddannet i bank - denne Kim Ludvigsen skulle nu tage og
> undersøge, hvad det er for noget vrøvl, han skriver.

Uddannet i en bank også må du bruge et firma som Omega lån???
Der er en eller anden klokke der ringer her......

I øvrigt har jeg et lille gæt, du er arbejdsløs?

\MK

Ps. EOD!

Fra : [DK]Garfield

Dato : 22-04-03 09:20

Hej Birgit,

> BANKER ER KUN TIL ADMINISTRATION - IKKE RÅDGIVNING - OG SLET IKKE
KRISEHJÆLP ! ! ! !

Jamen det er da flot. Hvad uddannelse har folkene i Omega så? - De er måske
uddannede slagtere eller?? - For det kan jo sandelig ikke være bankuddannede
der sidder der.

Iøvrigt skriver du, at bankfolk ikke kan noget - ehm er det udfra dig selv
du foretager denne betragtning eller kunne det tænkes, at du reagerer som de
fleste andre der er presset ved at give alle andre skylden for, at I har
brugt mere end I har tjent.

(Synes jeg har hørt den sang før) - og ja jeg er bankuddannet... og er
STADIG i en bank.

Garfield

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-04-03 20:04

Kim Ludvigsen wrote:

> Svindlere er et voldsomt ord at bruge. Umiddelbart står der ikke meget
> på sitet om lånevilkår, renter eller hvem man låner pengene af, så jeg
> ville dog være skeptisk.

Jeg er ikke så diplomatisk som Kim, så det er kun brugbar hvis du
er udenfor normal kreditværdighed,
så vær forberedt på ekstraordinære renter og indrivelsesbetingelser,
og brug FS hver gang, du tror dig generet.

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 19:08

"Johnny" skrev d. 21-04-03 13:35 dette indlæg :
> Er der nogen der har erfaringer med firmaet Omega Lån?
> http://www.omegalaan.dk/
>
> Er det svindlere som så mange andre i den branche?
>
> Johnny
>
> Hej Johnny !

Vi har fået hjælp fra Omega Lån - og har gjort følgende erfaringer:
1. De er meget omhyggelige
2. De sørgede for, at vi hele tiden vidste, hvordan sagen skred frem
3. De førte forhandlinger med vore kreditorer
4. De lavede 2 pantebreve i vort hus med rente hhv. 9,5% og 10,5% -
absolut rimeligt (mod bankens 13,5%)
5. De lavede nyt budget til os.
6. De forøgede vort rådighedsbeløb væsentligt.
7. De arbejdede ikke gratis, men resultatet taget i betragtning - så var
pengene godt givet ud !!!

Altså - vi kan give vores bedste anbefaling m.h.t. Omega
mvh
Birgit

http://www.kandu.dk/

Fra : Johnny

Dato : 21-04-03 19:25

"godtraad" <godtraad.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pengene godt givet ud !!!
>
> Altså - vi kan give vores bedste anbefaling m.h.t. Omega

Tak for nogle gode svar

Johnny

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-04-03 20:23

Johnny wrote:

> Tak for nogle gode svar
>
> Johnny

Det er ren udbytning, så jeg håber du finder noget bedre.

Fra : Leonard

Dato : 21-04-03 20:17

"godtraad" <godtraad.news@kandu.dk> wrote:

>4. De lavede 2 pantebreve i vort hus med rente hhv. 9,5% og 10,5% -
>absolut rimeligt (mod bankens 13,5%)

I et andet svar skriver du at I havde noget friværdi i huset.
- den friværdi jeg har belånt hos Realkredit Danmark er til 3,1% så
jeg forstår ikke hvorfor friværdi belånes i pantebreve.
(nåhjo, når friværdien er de sidste 20%, men det er jo ikke hvad jeg
kalder friværdi, det er den fornuftige margen, der skal være til næste
hushandel).
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 20:50

"Leonard" skrev d. 21-04-03 20:17 dette indlæg :

> [...]
> (nåhjo, når friværdien er de sidste 20%, men det er jo ikke hvad jeg
> kalder friværdi, det er den fornuftige margen, der skal være til næste

Tjaa - nu er du jo i en LUXUSSITUATION - ikke alle er det!!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-04-03 20:53

godtraad wrote:

> [...]

ja..

> 4. De lavede 2 pantebreve i vort hus med rente hhv. 9,5% og 10,5% -
> absolut rimeligt (mod bankens 13,5%)

Og med EU rente på 3,5% ?

Men din anbefaling er måske baseret på, at i ikke har en skid
styr på jeres egen økonomi, så kan det da være billigt,

Og når du skal bruge kandu for at få kontakt, tja..

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 21:04

"Erik G. Christensen" skrev d. 21-04-03 20:53 dette indlæg :

> [...]
> styr på jeres egen økonomi, så kan det da være billigt,
>
> Og når du skal bruge kandu for at få kontakt, tja..

BEKLAGER AT SIGE DET - JEG KAN IKKE ACCEPTERE DIN LEDE ARROGANCE
Birgit

http://www.kandu.dk/

Fra : godtraad

Dato : 21-04-03 21:13

Hej Johnny !

Jeg fik skrevet, hvad jeg ville - om du kan bruge det til noget eller ej
- ved jeg jo ikke.
Jeg er ked af, at jeg blev revet med i en helt tåbelig ordduel med nogle
useriøse deltagere herinde.
Jeg ønsker dig held og lykke med hvad du end har gang i !

Til "de kloge" : Må successen følge jer fremover - I behøver den!!!!!
Birgit

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 21-04-03 22:18

"Johnny" <grevinge@c.dk> wrote in message
> Er der nogen der har erfaringer med firmaet Omega Lån?
> http://www.omegalaan.dk/
>
> Er det svindlere som så mange andre i den branche?

Tag ned i en af de store banker, de er lidt dyrere, men jeg tror at det er
gennem dem at du har mulighed for at komme ud af møllen.
(Det gælder også selvom du er i RKI)

\MK

Fra : Carsten

Dato : 22-04-03 01:09

"Johnny" <grevinge@c.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med firmaet Omega Lån?
> http://www.omegalaan.dk/

Jeg downloadede deres BUDGETPLAN i excel, men Omega Lån "glemmer" at
folk skal have noget at spise og fornøje sig med dvs. Jeg savnede rubrik til
FØDEVARER (mad til hjemmefremstilling)
FORNØJELSER (spise ude, biograf, teater (de har fritidsaktiviteter det er kontingent til
sportsklub m.v.)
GAVER (blomst til mor)
TOBAKSVARER (det man eventuelt selv ryger)
DRIVMIDLER også kaldet BENZIN/DIESEL (de har billån og forsikring med, men bilen skal jo
også have benzin/diesel
BILSERVICE (værkstedsregninger, vask m.m.)
OFFENTLIG TRANSPORT (bus/togkort)

Fra : spf

Dato : 06-05-03 21:24

test

Fra : spf

Dato : 06-05-03 21:17

Hvis man er RKI registreret .... er der håb om at låne penge uden krav
om fast ejendom osv.

Prøv at tjekke www.reko.dk

faldt blandt andet over dem her på dette forum
http://www.hi-speed.dk/phorum/read.php?f=3&i=106891&t=106891

Faktisk ganske interessant!

http://www.kandu.dk/