harddisk færdig??
Fra : Jan

Dato : 21-04-03 13:25

Jeg er bange for at min ene harddisk er færdig.
Jeg kan nemlig ikke rigtig få kontakt til den længere. Den findes ikke under
bios; fdisk kan heller ikke se den.
Det eneste jeg gjorde var at pille kablerne ud, og satte en anden til. Og så
tilbage igen. Den må altså have taget skade da jeg rørte ved den??
Nu får jeg beskeden "no operation system". Boot-sektoren lå også på den disk
som er ødelagt, mens selve OS var installeret på en anden disk, som jeg godt
kan se i bios'en.

Er der nogle gyldne tips hvordan jeg med sikkerhed kan fastslå at en
harddisk er færdig?

Mvh Jan

Fra : Mercenary

Dato : 21-04-03 14:04

"Jan" <jma73@hotmail.comNOSPAM> skrev i en meddelelse

> Er der nogle gyldne tips hvordan jeg med sikkerhed kan fastslå at en
> harddisk er færdig?

Hvis Jeg var dig ville jeg nok lige afprøve den i mindst én anden maskine
først.

/Merc

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 21-04-03 15:30

"Jan" skrev :

> Er der nogle gyldne tips hvordan jeg med sikkerhed kan fastslå at en
> harddisk er færdig?

Den bedste måde at sikre sig at din harddisk 100% er færdig er nok at skille
den ad, og smadre de enkelte dele med en stor hammer.

Fra : Ole

Dato : 21-04-03 18:05

Nogen gange er der en 3. jumper setting der hedder "Master with slave
present", altså ikke bare "slave" eller "master". Det tog rø... på mig en
gang.

Ole

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 21-04-03 18:07

"Ole" <lindschouw@get2net.dk> wrote in message
> Nogen gange er der en 3. jumper setting der hedder "Master with slave
> present", altså ikke bare "slave" eller "master". Det tog rø... på mig en
> gang.

"Nogle gange" = Alle gamle diske! (+ få nye)

\MK

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-04-03 19:11

In dk.edb.hardware, Jan <jma73@hotmail.comNOSPAM> says...
> Er der nogle gyldne tips hvordan jeg med sikkerhed kan fastslå at en
> harddisk er færdig?

De har en del erfaring i dk.edb.hardware.drev

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Andreas Nielsen

Dato : 21-04-03 21:22

Tjeck dine jumper!
Den ene skal være master (MA) og den anden slave (SL) eller begge cable
select (cs)

Fra : Jan

Dato : 24-04-03 17:33

"Andreas Nielsen" <spanni1@worldonline.dk> wrote in message
> Tjeck dine jumper!
> Den ene skal være master (MA) og den anden slave (SL) eller begge cable
> select (cs)

Jeg har ikke ændret på jumpers siden de virkede. Men burde bios ikke kunne
opdage disken alligevel??

/Jan

Fra : Kim Nielsen

Dato : 25-04-03 09:45

Check den i en anden maskine som nr. 2 disk
hvis bios kan se den der findes der testprogrammer til at checke harrddiske
Maxtor har feks Maxblast og Powermax.,
Andre mærker har noget tilsvarende til at kontrollere HD en med . Det er
programmer som somr egel køre fra floppydrev i dos.

Mvh. Kim