/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
service pack 1 til XP..
Fra : Sir Smokealot


Dato : 21-04-03 20:21

Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et key-recover-program.
Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min produktnøgle..
Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
På forhånd tak
/Sir Smokealot



 
 
Michael Trolle Søren~ (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Trolle Søren~


Dato : 21-04-03 12:00


"Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> skrev i en meddelelse
news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et
key-recover-program.
> Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min
produktnøgle..
> Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
> På forhånd tak
> /Sir Smokealot
>
>

Prøv i news:alt.dk.warez



Morten Klostergaard (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Klostergaard


Dato : 21-04-03 12:20

"Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> wrote in message
news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et
key-recover-program.
> Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min
produktnøgle..
> Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?

1. Købe en licens. (Lovligt)
2. Finde en ny nøgle via http://xpkey.cjb.net/ (Ulovligt)

\MK



Jeppe (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe


Dato : 22-04-03 22:21

hej alle sammen
jeg vil spørge jer om hvor man finder den fil som man skal bruge som hedder
48062-all_xp_suite_keygen.zip jeg kan godt finde den men kan ikke downloade
en som jeg kan pakke ud så hvir i har nogen forslag til et sted hvor man kan
fide den så vil jeg være glad for det hilsen jeppe

"Morten Klostergaard" <mgk@remove.tera.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea3d3e1$0$141$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> wrote in message
> news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> > Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et
> key-recover-program.
> > Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min
> produktnøgle..
> > Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
>
> 1. Købe en licens. (Lovligt)
> 2. Finde en ny nøgle via http://xpkey.cjb.net/ (Ulovligt)
>
> \MK
>
>



Jeppe (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe


Dato : 22-04-03 22:23

hej er der nogen som kender et sted hvor man kan finde den fil som hedder
48062-all_xp_suite_keygen.zip jeg kan ikke finde den så jeg kan downloade
den er der nogen som ved et sted hvor man kan finde den kan i så ikke for
tælle mig
hilsen jeppe
"Morten Klostergaard" <mgk@remove.tera.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea3d3e1$0$141$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> wrote in message
> news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> > Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et
> key-recover-program.
> > Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min
> produktnøgle..
> > Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
>
> 1. Købe en licens. (Lovligt)
> 2. Finde en ny nøgle via http://xpkey.cjb.net/ (Ulovligt)
>
> \MK
>
>



Rikke (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Rikke


Dato : 21-04-03 15:14

For det første vil jeg selvfølgelig opfordre til at du køber en lovlig
version. Men ellers må du have fat i et anden produktnøgle. Det skal så lige
nævnes at det ofte er set, at Windows Update ikke virker længere, når man
installerer SP1 på en ulovlig version...

- Rikke =)


"Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> skrev i en meddelelse
news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et
key-recover-program.
> Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min
produktnøgle..
> Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
> På forhånd tak
> /Sir Smokealot
>
>



SA (21-04-2003)
Kommentar
Fra : SA


Dato : 21-04-03 18:08


"Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> wrote in message
news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et
key-recover-program.
> Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min
produktnøgle..
> Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
> På forhånd tak
> /Sir Smokealot
>

..... det kan også være fordi du ikke har stillet dit ur!



Carsten (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 22-04-03 00:30


"Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> skrev i en meddelelse
news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et key-recover-program.
> Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min produktnøgle..
> Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
> På forhånd tak
> /Sir Smokealot
>
>

Brug dette serienummer til den:
PCFKW-49CFC-VJ93V-G868B-QTMDB ...........Virker også til SP1



jens (22-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 22-04-03 07:26


"Carsten" <devnull@sunsite.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea47fb8$0$32041$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> skrev i en meddelelse
> news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> > Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et
key-recover-program.
> > Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min
produktnøgle..
> > Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
> > På forhånd tak
> > /Sir Smokealot
> >
> >
>
> Brug dette serienummer til den:
> PCFKW-49CFC-VJ93V-G868B-QTMDB ...........Virker også til SP1
>
Ikke sålænge uret ikke passer.......

mvh Jens



Sir Smokealot (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Sir Smokealot


Dato : 23-04-03 09:05

> > >
> >
> > Brug dette serienummer til den:
> > PCFKW-49CFC-VJ93V-G868B-QTMDB ...........Virker også til SP1
> >
> Ikke sålænge uret ikke passer.......
>
> mvh Jens

Jeg fatter virkelig ikke hvad der sker,- mit ur står korrekt!?!? - Nogen der
tør gætte på hvad der er galt..?
/Sir Smokealot



Poul Johannsen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Poul Johannsen


Dato : 22-04-03 09:18

men datoen er forkert. Det er den 22 ikke den 23

> Jeg fatter virkelig ikke hvad der sker,- mit ur står korrekt!?!? - Nogen
der
> tør gætte på hvad der er galt..?
> /Sir Smokealot
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.474 / Virus Database: 272 - Release Date: 18-04-2003



Frans Jensen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Jensen


Dato : 22-04-03 11:33

On Wed, 23 Apr 2003 10:05:02 +0200, "Sir Smokealot"
<the@-NOSPAM-twinkie.com> wrote:

>> Ikke sålænge uret ikke passer.......
>Jeg fatter virkelig ikke hvad der sker,- mit ur står korrekt!?!? - Nogen der
>tør gætte på hvad der er galt..?

fra din header:
Date: Wed, 23 Apr 2003 10:05:02 +0200
> ^^^^^^^^ ^^^^^^^^







--
Der findes to ting, som er uendelige: universet og den menneskelige dumhed.
Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker.

- Albert Einstein -

jens (23-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 23-04-03 10:10


"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea51a6d$0$24654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> fra din header:
> Date: Wed, 23 Apr 2003 10:05:02 +0200
> > ^^^^^^^^ ^^^^^^^^

"+0200",, hvilket sprog har du så på den maskine ?

mvh Jens



Jens Peter Karlsen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 23-04-03 11:55

Har ikke noget at gøre med sproget men specificerer offset fra GMT.
Bruges så tiden kan omregnes til lokal tid hvis man ikke er i samme
tidszone som afsenderen.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 23 Apr 2003 11:10:12 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>"+0200",, hvilket sprog har du så på den maskine ?
>
>mvh Jens
>


Madsen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 23-04-03 14:41

jens skrev:

> "+0200",, hvilket sprog har du så på den maskine ?

+0200 er den rigtige angivelse pt. Vi kører med sommertid og er i
forvejen 1 time foran GMT (Greenwich Mean Time). Prøv at markere
dit eget indlæg og trykke Ctrl + F3.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

jens (23-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 23-04-03 16:01


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93669F908E2AD.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> jens skrev:
>
> > "+0200",, hvilket sprog har du så på den maskine ?
>
> +0200 er den rigtige angivelse pt. Vi kører med sommertid og er i
> forvejen 1 time foran GMT (Greenwich Mean Time). Prøv at markere
> dit eget indlæg og trykke Ctrl + F3.

Mnjae........

Men det kan også have andre årsager jo

mvh Jens



Madsen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 23-04-03 16:14

jens skrev:

> Men det kan også have andre årsager jo

Ikke desto mindre så er det den korrekte tidszoneangivelse her i
landet pt.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

jens (24-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 24-04-03 00:15


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9366AF583B0DC.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> jens skrev:
>
> > Men det kan også have andre årsager jo
>
> Ikke desto mindre så er det den korrekte tidszoneangivelse her i
> landet pt.
>
Ja det er det jo så, det blev ikke benægtet.
Derfor kan det stadig have andre årsager.

mvh Jens



Madsen (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 24-04-03 00:28

jens skrev:

> Derfor kan det stadig have andre årsager.

Jeg er ikke helt sikker på om vi snakker forbi hinanden, eller hvad
vi gør, men det eneste jeg svarer på er det du skriver i følgende
indlæg: <news:b85l9i$9us$1@news.net.uni-c.dk> - hvor du skriver:

| "+0200",, hvilket sprog har du så på den maskine ?

Hvis jeg stiller en engelsk Windows til GMT +01:00 i tidszonen og
har et flueben i 'Automatisk skift til sommertid', så vil der stå
+0200 i headeren af indlægget når vi har sommertid her i landet.
Når vi ikke har det så vil der stå +0100.

Hvilke andre årsager snakker du om?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

jens (24-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 24-04-03 06:37


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9367EF005A76.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
>
> Hvilke andre årsager snakker du om?

At det ikke er umuligt at vælge et andet land end DK til tidszone.

mvh Jens



Madsen (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 24-04-03 06:50

jens skrev:

> At det ikke er umuligt at vælge et andet land end DK til tidszone.

Ja, du kan vælge Sarajevo eller Vest Central Afrika. Alle andre
tidszoner vil resultere i en anden tidszoneangivelse end 0200 pt.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

jens (24-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 24-04-03 07:11


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93674FA261752.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> jens skrev:
>
> > At det ikke er umuligt at vælge et andet land end DK til tidszone.
>
> Ja, du kan vælge Sarajevo eller Vest Central Afrika. Alle andre
> tidszoner vil resultere i en anden tidszoneangivelse end 0200 pt.
>
Nu har jeg ikke undersøgt det nærmere... men jeg formoder du i den
betragtning har taget højde for at det i givet fald skulle være en tidszone
som gav +0200 og + 1 dato ?
Eller det har Gates måske styr på. ?
det tester jeg da lige nu.....tids zone = Nukuàlofa......=+1300

mvh Jens



jens (24-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 24-04-03 07:21


"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:b87v5h$14fc$1@news.net.uni-c.dk...

> Nu har jeg ikke undersøgt det nærmere... men jeg formoder du i den
> betragtning har taget højde for at det i givet fald skulle være en
tidszone
> som gav +0200 og + 1 dato ?
> Eller det har Gates måske styr på. ?
> det tester jeg da lige nu.....tids zone = Nukuàlofa......=+1300
>
Se nu bliver jeg forvirret, for din header siger at dit indlæg er skrevet :
Subject: Re: service pack 1 til XP..
Date: Thu, 24 Apr 2003 07:49:42 +0200
Organization: http://***********/madsen/

og mit :From: "jens" <mkg@jellingnet.dk>
Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows
Subject: Re: service pack 1 til XP..
Date: Thu, 24 Apr 2003 19:10:55 +1300

Men i OE`s oversigt i gruppen står dit til 24/4 18:49 og mit til : 24/4
19:10
Du er jo ikke nået til 18:49 endnu, havde jeg skrevet om aftennen ville det
være et døgn ved siden af.
Jeg har ikke stillet dato eller ur, kun tidszone, men det vil time.microsoft
..com nok gøre for mig hvis jeg ventede lidt.

mvh Jens som skrev begge de sidste 2 indlæg 24/4 8:15 ca



Knud Gert Ellentoft (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 24-04-03 17:16

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev :

>Men i OE`s oversigt i gruppen står dit til 24/4 18:49 og mit til : 24/4
>19:10
Fordi Windows står til en forkert tidszone, den viser hvad
klokken er, der hvor du befinder dig.

Og når tidszonen ikke passer, vil du se en forkert tid.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

jens (24-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 24-04-03 18:07


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ac3gavo63bbujar7hp2lsm80hp5oobqsl5@dtext.news.tele.dk...
> "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev :
>
> >Men i OE`s oversigt i gruppen står dit til 24/4 18:49 og mit til : 24/4
> >19:10
> Fordi Windows står til en forkert tidszone, den viser hvad
> klokken er, der hvor du befinder dig.
>
> Og når tidszonen ikke passer, vil du se en forkert tid.
>
Det du siger er at min XP højteknologiske maskine ikke kan vise den korekte
tid på et givent tidspunkt hvis den ikke befinder sig i den tids zone man
vil se klokken fra ?

Det nægter jeg at tro på.
Man kan godt bilde en xp ind at den befinder sig i en +1300 zone og
alligevel angive den korrekte tid.

Dette indlæg er feks skrevet i jelling 00.05, hvad viser tids zonen på det ?
Og hvor burde jeg så være ?


mvh Jens



jens (23-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 23-04-03 23:31


"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:b89n6i$ou2$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:ac3gavo63bbujar7hp2lsm80hp5oobqsl5@dtext.news.tele.dk...
> > "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev :
> >
> > >Men i OE`s oversigt i gruppen står dit til 24/4 18:49 og mit til : 24/4
> > >19:10
> > Fordi Windows står til en forkert tidszone, den viser hvad
> > klokken er, der hvor du befinder dig.
> >
> > Og når tidszonen ikke passer, vil du se en forkert tid.
> >
> Det du siger er at min XP højteknologiske maskine ikke kan vise den
korekte
> tid på et givent tidspunkt hvis den ikke befinder sig i den tids zone man
> vil se klokken fra ?
>
> Det nægter jeg at tro på.
> Man kan godt bilde en xp ind at den befinder sig i en +1300 zone og
> alligevel angive den korrekte tid.
>
> Dette indlæg er feks skrevet i jelling 00.05, hvad viser tids zonen på det
?
> Og hvor burde jeg så være ?
>
hovsa glemte vist at syncronisere med øvrighedden.....

mvh Jens



Knud Gert Ellentoft (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 24-04-03 23:53

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev :

>> Det nægter jeg at tro på.
>> Man kan godt bilde en xp ind at den befinder sig i en +1300 zone og
>> alligevel angive den korrekte tid.
>>
>> Dette indlæg er feks skrevet i jelling 00.05, hvad viser tids zonen på det
>?
>> Og hvor burde jeg så være ?
>>
>hovsa glemte vist at syncronisere med øvrighedden.....

Overså dit forrige indlæg, Windows viser den tid, hvor indlægget
er skrevet i lokal tid.

Dvs. at har du stillet tidszonen forkert, men klokken på din
Windows er sat til hvad klokken er i den lokale tid, så vil den
vise forkert tid.

Men, klart, hvis du har stillet tiden efter den tidszone som
Windows er sat op til, så vil korrekt tid vises.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

jens (24-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 24-04-03 07:30


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93674FA261752.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> jens skrev:
>
> > At det ikke er umuligt at vælge et andet land end DK til tidszone.
>
> Ja, du kan vælge Sarajevo eller Vest Central Afrika. Alle andre
> tidszoner vil resultere i en anden tidszoneangivelse end 0200 pt.
>
Den her giver også +0200, men det er Jerusalem.........

mvh Jens



Henning Præstegaard (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 25-04-03 01:45

jens wrote:
>> Ja, du kan vælge Sarajevo eller Vest Central Afrika. Alle andre
>> tidszoner vil resultere i en anden tidszoneangivelse end 0200 pt.
>>
> Den her giver også +0200, men det er Jerusalem.........
>
Elementært kære Watson
Vi regner med Greenwich Mean Time som nul. Vi ligger en time i
plus, og så har vi sommer tid. En + en er lig to.

mvh
Henning



jens (24-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 24-04-03 08:14


"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea88519$0$129$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
<klip>

> Elementært kære Watson
> Vi regner med Greenwich Mean Time som nul. Vi ligger en time i
> plus, og så har vi sommer tid. En + en er lig to.

En lidt forældet teori.
Nye windows kører efter "internet tid".
http://www.signalportal.dk/internettid.php
Den omsættes så lokalt til tidszone tiden, men at jeg får vist en tid på min
pc, påvirker ikke konens på hendes pc.
Uanset om de står ved siden af hinanden eller 1000 km fra hinanden.
En w2k server er endda så grov at den melder fejl hvis man slår internet
tiden fra i den.
Det er muligt det næste bliver at windozer selv kan mærke hvor i verden den
befinder sig, men den kan ikke endnu da.

Subject: Re: service pack 1 til XP..
Date: Thu, 24 Apr 2003 05:31:11 +0700
Organization: UNI-C

Som det fremgår af indlægget som Knud Gert Ellentoft kommenterer er det
skrevet i +07:00 som er i Sibirien.

Men det vil nok være usansynligt at man kan få jellingnettes router ip til
at stå som afsender host hvis man sad i Sibirien i virkelighedden.

Men det oprindelige emne var SP1 opdateringen.
Og den virker ikke hvis pcèn ikke er synkroniseret med "internettiden",
uanset hvor man er.
Den synkronisering kan gøres automatisk og opdateres isåfald hver 7 døgn,
eller manuelt, og så skal man sætte klokken rigtigt.


mvh Jens



Jens Peter Karlsen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 25-04-03 11:17

Det kan da godt være at du mener at det er forældet. men det er nu
engang sådan at newsreadere gør for at omdanne senderens tid til
læserens tid.
Windows kører ikke efter Swatch "internet" tid. Det du her tænker på
er synkronisering af klokken fra en atomklokke via Internet.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 24 Apr 2003 09:14:07 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>En lidt forældet teori.
>Nye windows kører efter "internet tid".


jens (24-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 24-04-03 13:39


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:572iav4oct7eucpg71uiidvel9l9fjb0or@4ax.com...

<klip>

> Windows kører ikke efter Swatch "internet" tid. [........]

<klip>
Fra hjælp i Windows :
Hvis din computer ikke tilhører et domæne, kan du synkronisere uret i
computeren via en Internettidsserver.

Det er muligt det ikke er swatch tid, men det kaldes en
"internettidsserver", og jeg tvivler på "time.microsoft.com" har ret meget
med et atom ur at gøre.

Derudover fremgår det af min header fra forleden at news serveren har
modtaget mit indlæg.... :
afsendt D. : Date: Thu, 24 Apr 2003 05:31:11 +0700
fra mig, som bor i novo sibirsk.......

modtaget D.: NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Apr 2003 22:31:23 +0000 (UTC)

af news serveren,: news.net.uni-c.dk

altså UTC

mvh Jens





Jens Peter Karlsen (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-04-03 00:07

Se inline.

On Thu, 24 Apr 2003 14:39:19 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>Det er muligt det ikke er swatch tid, men det kaldes en
>"internettidsserver", og jeg tvivler på "time.microsoft.com" har ret meget
>med et atom ur at gøre.

Du kan tvivle lige så meget du vil men det ændrer ikke ved hvordan det
virker.

>modtaget D.: NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Apr 2003 22:31:23 +0000 (UTC)
>
>af news serveren,: news.net.uni-c.dk
>
>altså UTC

What is UTC?

--------------------------------------------------------------------------------

Coordinated Universal Time (UTC) is the international time standard.
It is the current term for what was commonly referred to as Greenwich
Meridian Time (GMT).

Altså UTC = GMT.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.


jens (25-04-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 25-04-03 09:52


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:9efjav835nhfp3p6ijt9dco2t3es1tb9km@4ax.com...
> Se inline.
>
> On Thu, 24 Apr 2003 14:39:19 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:
>
> >Det er muligt det ikke er swatch tid, men det kaldes en
> >"internettidsserver", og jeg tvivler på "time.microsoft.com" har ret
meget
> >med et atom ur at gøre.
>
> Du kan tvivle lige så meget du vil men det ændrer ikke ved hvordan det
> virker.

Korrekt, jeg ændrer ingenting.
Men hvis ikke (min lokale tid oversat til UTC 0) = (microsoft lokal tid
oversat til UTC 0) , virker update ikke.
Hvis de er ens virker update uanset hvor man er og hvilket sprog man bruger.

> >altså UTC
>
> What is UTC?

Universal Time Coordinated.

mvh Jens



webfactor (24-04-2003)
Kommentar
Fra : webfactor


Dato : 24-04-03 13:10

Det problem har jeg med et Xp Pro købt via England,perfumebrev fra Indien
svineriet lå i med CD-Nøgle men som nævnt under opdatering reporteres
illegal nøgle,nu kører her dual.
Jeg kørte et af microsoft scannings programmer hvilket viste ingen videre
Piracy
http://www.microsoft.com/resources/sam/default.asp
men fejl loggen nævnte konflikter mellem Home instillingerne i ntoskrnl.exe
videre er jeg ikke nået endnu venter på svar fra Microsoft et illegalt
Windows vil jeg ikke surfe runt med.
Hvis nogen kender Registor tricket ville det være rart med svar
www.webfactor.dk

"Sir Smokealot" <the@-NOSPAM-twinkie.com> skrev i en meddelelse
news:3ea3ce0e$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Halløj, - jeg har installeret XP.. ikke en helt original version... :o/
> Hvorom alting er, så har jeg fået aktiveret XP vha. et
key-recover-program.
> Nu er mit problem, at når jeg vil opdatere XP afviser den min
produktnøgle..
> Nogen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?
> På forhånd tak
> /Sir Smokealot
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste