rsync. Windows -> Unix
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 21-04-03 11:27

Jeg skal hjælpe en ven med at lave en automatisk backup af deres win2k
server over inet til en unix maskine, ved hjælp af rsync.

vi bruger cygwin på win2k maskinen, og det køre sådan set også godt nok.
men vi mangler bare at få den til at køre automatisk,

Her er den command vi bruger:
rsync /avze ssh /backupdir login@server.dk

Her er en kopi af den batfil man skal køre for at starte cygwin:
---

@echo off

C:
chdir C:\temp\cygwin\bin

bash --login -i

---

Det er meningen at vi vil have win2k maskinen til at køre den backup 1
gang hver nat. men hvordan kan vi få sat "rsync" ind så det køre
automatisk?

Mvh Morten og Thomas

Fjern: _fjern_ i adresse ved svar til mail

Fra : Stefan Nielsen

Dato : 21-04-03 19:16

Du skal nok kigge lidt på Scheduled Tasks i Win2000 du finder det i
kontrolpanelet, herfra kan du planlægge opgaver på din win2k maskine. Det
skulle være muligt at eksekvere almindelige .bat filer gennem windows
schedule.

/Stefan Nielsen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 21-04-03 20:03

In 3ea43572$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Stefan Nielsen <stef@pelsmid.dk> writes:
> [...]
> kontrolpanelet, herfra kan du planlægge opgaver på din win2k maskine.
> Det skulle være muligt at eksekvere almindelige .bat filer gennem

ja når jeg har fået lavet en bat fil der virker, er det også meningen.
Men jeg har ikke kunne få den til at starte cygwin og lave et ssh login
og en rsync i den samme bat fil.

Nogen ide?

Mange tak
/Morten

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 21-04-03 20:07

In 3ea4406f$0$130$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Morten Fjendbo <dxl_fjern_@c.dk> writes:

> ja når jeg har fået lavet en bat fil der virker, er det også meningen.
> Men jeg har ikke kunne få den til at starte cygwin og lave et ssh
> [...]

Her er hvad jeg gerne have til at køre i min bat fil:
---
@echo off

C:

chdir C:\temp\cygwin\bin

bash --login -i

ssh -l bruger server.dk (kan det laves så man ikke skal skrive password
hver gang?)

rsync -avze ssh /test bruger@server.dk

Håber nogen kan hjælpe..

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 21-04-03 20:18

Morten Fjendbo wrote:

> ssh -l bruger server.dk (kan det laves så man ikke skal skrive password
> hver gang?)

Se debianguiden.dk under ssh.

/Esben