Ikonologisk og ikonografisk
Fra : Lars Raaum

Dato : 23-03-01 16:11

Kan noen forklare forskjellen på begrepene?

mvh
Lars

Fra : Harry Lund

Dato : 08-04-01 18:41

Ikonografi= billedbeskrivelse-især ad portrætter.Også videnskaben om
kunsrværkers motiver især de attributter der knytter sig til guder og
helgener. Ikonografisk = adjektiv af ovenstående.
Ikonologisk er mig ganske ubekendt. Hvor har du det fra.???
Lars Raaum <lars.raaum@portalen.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PFJu6.204$NR.2791@news3.oke.nextra.no...

Fra : Bramming

Dato : 08-04-01 22:24