HJÆLP! Alle mine Guppyer døde
Fra : Søren

Dato : 21-04-03 10:39

Hjælp,

Jeg har et stort problem. Alle mine tolv guppyer er døde i løbet af fire
dage. Jeg ved ikke af hvad, men for at sikre mig at det ikke gentager sig,
vil jeg gerne spørge NG om råd, selvom jeg godt ved, at stille en diagnose
via mail godt kan være lidt vanskeligt.

Forleden lagde jeg mærke til at fiskene alle som en nærmest hvilede sig i en
klynge nede på stenene og virkede temmelige dvaske. Efter at have sat
belysning og membranpumpe på ændrede de karakter, og svømmede alle rundt
lige i vandoverfladen tæt på, hvor vandcirkulationen var kraftigst. Næste
morgen, da jeg så til dem igen var alle døde på nær en guppy unge og en
albinomalle.

Det skal lige nævnes at både lys og membranpumpe ikke kører 24 timer i
døgnet, men kun 8 timer sidst på dagen, først om aftenen.

Nogen der har et godt råd, som de vil dele med mig?

Hilsen
Søren

Fra : The King

Dato : 25-04-03 16:21

Hvad er en membranpumpe ?

Hvis det er en pumpe med et filter som vandet strømmer igennem, har du
formentlig forgiftet eller kvalt dine fisk med hvad der nu udskildes fra den
bakterieflora der måtte være i filteret, for når det er slukket dør den
bakterieflora,
og deraf opstår der sikkert iltmangel.

Grunden til at fiskene har opholdt sig der hvor cirkulationen var størst,
skyldes sikkert at der også har været mest ilt i vandet der.

Men det er bare et bud. Du fortæller alt for lidt om dit akvarie til at det
er muligt at give dig et godt svar.

Hygsom
Leo

---

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 25-04-03 18:59

> Hvad er en membranpumpe ?

En luftpumpe!

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-05-03 15:03

"Søren" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hjælp,
>
> Jeg har et stort problem. Alle mine tolv guppyer er døde i løbet af fire
> dage.

Er det et helt nyopstillet akvarie?