MS Windows
briani 27239
Fejl i "FSInfoSector" ???
Fra : Jp J

Dato : 21-04-03 10:53

Jeg sad og kikkede i min ScanDisklog.
Der stod at den havde fundet fejl i "FSInfoSector"
Jeg har søgt på Google, og har fundet ud af, at deter noget der kommer / kan
komme ved forkert lukning af windows.

Men - Hvad betyder det, sådan helt konkret ???

Og til dem, der mener det har relevans :
Win Me, fuldt opdateret.
1 stk 40Gb ( delt i tre partitioner )
1 stk 40Gb i en part.
En eller anden bambusmaskine.
S381-M bundkort.
Award Bios.

P.f.h. Tak.

JpJ

Fra : Leo.E

Dato : 22-04-03 06:15

"Jp J" <jp.jensen@nospam.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3ea3bd63$0$24615$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> komme ved forkert lukning af windows.
>
> Men - Hvad betyder det, sådan helt konkret ???
FSInfoSector is where FAT32 stores file system information. When
Windows fails to shut down correctly, this sector gets corrupted. The
next time you run ScanDisk, the problem is detected and fixed, and you
get a message telling you so.
If you're getting frequent FSInfoSector errors, chances are Windows
isn't shutting down properly. Try closing all your programs before
shutting Windows down to see if that solves the problem. And be sure
not to turn off your system until Windows says it's ready to be shut
down (or until your system has shut itself down, if it is set to do
so).
Hentet fra: www.pcworld.com
Hilsen: Leo

Fra : jens

Dato : 24-04-03 00:20

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> not to turn off your system until Windows says it's ready to be shut
> down (or until your system has shut itself down, if it is set to do

Hvad sker der så hvis man springer over scandisk ved næste opstart og lukker
den via "stikkontakten" nogen gange............
Bliver scandisk ved med at rette fejlen ?

mvh Jens

Fra : Leo.E

Dato : 25-04-03 09:33

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message news:<b87734$10tu$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> den via "stikkontakten" nogen gange............
> Bliver scandisk ved med at rette fejlen ?
jeg ved det ikke, men det kunne godt tyde p? at det kan
v?re en systemfil, s? pr?v kommandoprompt og skriv: sfc /?
sfc - system files scan, v?r klar med xp cd$B!-(Ben n?r du genstarter.
Hilsen: Leo

Fra : jens

Dato : 24-04-03 12:14

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> sfc - system files scan, v?r klar med xp cd$B!-(Ben n?r du genstarter.

Nej for det er en w98 maskine

Men min formodning er at det er stikkontakten der er arsag til at disken nu
kun genkendes hveranden gang maskinen tandes.

Den er nok slukket 20 gange pa stikkontakten og scandisk er annuleret ved
alle opstarter............

mvh Jens