t68i og synkronisering med outlook-problem~
Fra : Martin Jorgensen

Dato : 20-04-03 22:20

Hej gruppe!

Er der andre herinde der oplever tilsvarende problemer med synkronisering af
ovenstående, evt. har en løsning?

En hurtig søgning på google giver følgende
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=1155&forum=18 , der
proklamerer at Sony Ericsson´s software ikke fungerer særligt godt med
Windows XP.

Jeg syntes det er ret dårligt af Sony Ericsson... Derudover har jeg oplevet
tilsvarende problemer, som nogle af personerne i de engelske nyhedsgrupper
om ericsson-telefoner har oplevet. Problemerne går bl.a. på at når man
downloader den nyeste software "communication suite"-tror jeg nok det
hedder, på www.sonyericsson.com/dk så vil den ikke installere programmet
fordi den påstår at programmet er "korrupt"! AAARGH! Vildt irriterende

Nogle der kender til problemet? Der må da efterhånden være solgt så mange
Sony-Erricson telefoner at de burde have styr på det software de lægger ud
på nettet, men man føler sig da lidt røvrendt når softwaren ikke virker med
windows XP (syntes jeg ihvertfald).

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Bill

Dato : 21-04-03 09:01

Jeg har både Windows XP og en T68i som fungerer sammen og uden problemer.
Synkronisering med Outlook virker og er hurtig via den infrarøde port.
Heller ikke andre programmer fra Sony-Ericsson har jeg problemer med.
Bill

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-04-03 13:00

"Bill" <sendmig@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har både Windows XP og en T68i som fungerer sammen og uden problemer.
> Synkronisering med Outlook virker og er hurtig via den infrarøde port.

Jeg benytter mig også af den infrarøde port til kommunikationen med
t68i´eren. I starten kunne softwaren ikke connecte. Det har jeg senere fået
den til. Men min kalender i MS Outlook kan jeg ikke få til at erstatte
kalenderen i telefonen , selvom jeg prøver alle mulige kombinationer i
"settings", osv.

Dermed sagt, har jeg altså fået kommunikationen til at foregå, men undrer
mig meget over at jeg på trods af at have valgt "force full sync" og
programmet afslutter uden fejlmeddelelser, stadig har 2 forskellige
kalendere, på min telefon, hhv. min MS outlook-kalender.

Nogen der har nogen forslag?

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : L@rs K

Dato : 21-04-03 11:56

Nå...... ja !

..........det er da altid noget at man ved at "XTNDConnect" synkroniserings
softwaren fungere under WindowsXP !
"Sony Ericsson's communication suite" er IKKE fuldt kompatibel og kan derfor
give problemer i nogle specielle installationer.

Hør her Martin,

Jeg kan godt se i din POST at du leder efter brugere der kan bekræfte dine
problemer, men der er nu sådan at selve programmet VIRKER ! Både i Windows
98/98SE/NT4 servicepack 6/2000/ME/XP. Ydermere vil det synkronisere over
både kabel, IrDa
porte og Bluetooth.
Hvis det IKKE virkede havde Extended Systems og SonyEricsson nok ikke kunne
leve af det !

Som du selv skriver er news://alt.cellular.ericsson den HELT rigtige gruppe
til dit problem.
Så..... X-MOVE til news://alt.cellular.ericsson !
Der kan du beskrive dine problemer og efterfølgende få det til at virke.

L@rs

--

L@rs

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-04-03 12:56

"L@rs K" <Lars.Kongsdal@IT.dak> wrote in message
> Nå...... ja !
>
> .........det er da altid noget at man ved at "XTNDConnect" synkroniserings
> softwaren fungere under WindowsXP !

Men som jeg nævnte oplever jeg altså problemer med det og det gør dit indlæg
totalt latterligt og useriøst! Du skal sgu´ da ikke stå og fortælle mig at
jeg skal smutte over i en international gruppe og derudover at "softwaren
fungerer under Windows XP!", når mit indlæg går på at jeg oplever problemer
med Windows XP og synkroniserings-/kommunikations-softwaren.

(du har tydeligvis ikke for megen hjerne, da du heller ikke kan finde ud af
at gradbøje udsagnsordene i det danske sprog. 9. klasses lærdom kommer her:
Hint: "softwaren virker under Windows XP" = nutid => du skal sætte et ekstra
"r" på i endelsen så der står softwaren "fungerer" under Windows XP.

> "Sony Ericsson's communication suite" er IKKE fuldt kompatibel og kan
derfor
> give problemer i nogle specielle installationer.
>
> Hør her Martin,

Hør her Lars,

> Jeg kan godt se i din POST at du leder efter brugere der kan bekræfte dine
> problemer, men der er nu sådan at selve programmet VIRKER ! Både i Windows

Det er forkert! Har du ikke lært at læse i skolen, hvad jeg skriver i mit
indlæg? Eller ser du syner?

Jeg leder IKKE efter brugere der kan bekræfte mine problemer, hvor ser du
jeg skriver det henne???

Nu er det sådan at selve programmet tilsyneladende IKKE virker på min
computer! Prøv at læs min post igen, før du bl.a. begynder at fortælle mig
om at jeg skal smutte over i en anden gruppe.

Hvis du nu kunne læse "Subject"-linjen og de første par linjer i min tråd,
så skrev jeg følgende:

"Er der andre herinde der oplever tilsvarende problemer med synkronisering
af ovenstående, evt. har en løsning?".

Du kunne også se i "subject"-feltet hvad posten handlede om, så du kunne jo
evt. helt have ignoreret indlægget, hvis du ikke har noget fornuftigt at
bidrage med.

Derudover er det jo meget muligt at du ikke har problemer med softwaren fra
Sony-ericsson, men derfra og så til skrive følgende:

> [...]
gruppe
> til dit problem.
> Så..... X-MOVE til news://alt.cellular.ericsson !

Desværre, der tager du fejl. Denne gruppe er den HELT rigtige gruppe til mit
indlæg, da denne gruppe omhandler mobiltelefoner og da kommunikationen i
denne gruppe foregår på dansk og ikke engelsk.

Den HELT rigtige gruppe for DIG hedder vist dk.snak.mudderkastning! Så
X-MOVE til news://dk.snak.mudderkastning !

> Der kan du beskrive dine problemer og efterfølgende få det til at virke.

Det kan jeg også her, så du bedes spare dig dine useriøse og hjernedøde
kommentarer. Men i dk.snak.mudderkastning , kan du fortsætte med dine
hjernedøde kommentarer til mit problem.

Nu kan jeg se at du også har postet dit /danske/ indlæg i
";alt.cellular.ericsson", men du syntes ikke selv det er lidt for
latterligt, når det er en international gruppe, hvor kommunikationen foregår
på engelsk?

Jeg tror de fleste i den gruppe bliver ret så irriterede over at du ikke kan
finde ud af at poste dit indlæg på engelsk og såfremt du bliver ved med at
poste useriøse indlæg, ryger du i mit kill-filter.

Du har jo ikke bidraget med noget fornuftigt i dit indlæg. Som jeg skrev
/havde/ jeg allerede undersøgt hvad der stod i alt.cellular.ericsson, men
jeg foretrækker at involvere mig i den danske gruppe, der hedder
"dk.teknik.telefoni.mobil", idet jeg ved at der er massevis af andre
t68i-ejere herinde.

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 21-04-03 13:20

Jeg har 3 FORSKELLIGE MÆRKER computere med XP og 3 T68iere.

De virker alle sammen med xtend og alt anden software fra SonyEricsson. De
synkroniserer alle fint via både IR og bluetooth (faktisk også med dcu-10
kabel).

Så ingen problemer herfra - dvs det beviser lidt, at sofwaren i al fald
virker under XP.

mvh

Kamran

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-04-03 15:10

"Kamran Sarwar" <KamranSarwar2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kabel).
>
> Så ingen problemer herfra - dvs det beviser lidt, at sofwaren i al fald

Kalder du det et /bevis/???
Så prøv at fortæl mig hvorfor det ikke virker på min computer. Computeren
har nyinstalleret windows XP - installation foretaget for 3-4 dage siden, så
jeg kan også godt fortælle dig at det nok ikke hjælper at geninstallere
windows XP.

Men ja, det siger noget om at softwaren virker på nogle maskiner med XP. Det
har derudover ikke noget med "et bevis" at gøre.

> mvh
>
> Kamran

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 21-04-03 15:25

Det var vist bedre, om jeg slet ikke svarede dig.

mvh

Kamran Sarwar

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-04-03 18:40

> Det var vist bedre, om jeg slet ikke svarede dig.

Hvorfor det? Jeg har da ikke noget imod dit svar. Jeg siger bare at det ikke
er et bevis.

Mvh.
Martin Jørgensen.