Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
køb af hus
Fra : Fuerzzz

Dato : 20-04-03 21:08

mine forældre købte for 2 år siden et hus som jeg har lejet mens jeg var
elev. det har fungeret således at jeg har indbetalt til en konto hver måned
de eksakte udgifter de har ved ejendommen, dermed har jeg hele tiden betalt
lisså meget som det koster at eje stedet. siden er jeg blever udlært og har
fået alm job, men ingen kreditforening vil godkende mig alligevel! selvom
jeg tidligere har kunnet betale det samme, og nu har jeg næsten 4000 mere
udbetalt om måneden! jeg har knap 200000 i årsløn nu, og det er en ejendom
til ca 650000 - er der noget der kender et sted hvor de ikke bare har nogle
faste tal at gå efter, men også kigger på ens fortid - hvor mange penge man
bruge på forbrug om måneden og sån - det er jo ikke alle der behøver bil og
3000 til mad og 2000 til tøj hver måned!

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 20-04-03 21:16

"Fuer" skrev:

> [...]
har
> fået alm job, men ingen kreditforening vil godkende mig alligevel!

Hvilke kreditforeninger har du haft fat i, og hvilken bank har du? For
Totalkredit er det bankrådgiveren der kreditvurderer, og han/hun har jo
større overblik over din økonomi, end en kreditforeningsmand har.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-05-03 17:54

> Hvilke kreditforeninger har du haft fat i, og hvilken bank har du? For
> Totalkredit er det bankrådgiveren der kreditvurderer, og han/hun har
> jo større overblik over din økonomi, end en kreditforeningsmand har.

Øeh - Jeg optog lån i totalkredit og der var det totalkredits mand og
ikke min banks der var ude og kigge på ejendommen

/A

Fra : Leonard

Dato : 07-05-03 18:15

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Øeh - Jeg optog lån i totalkredit og der var det totalkredits mand og
>ikke min banks der var ude og kigge på ejendommen

Ja, det er Totalkredit, der vurderer hvormeget dit hus er værd, men
det er din bank, der vurderer om du har økonomi til at låne pengene.

Forskellen er at det kan være at snakke med sin bank, som kender ens
økonomi bedre, end en ny kreditforening.

Når man så bliver træt af at Totalkredit har høje gebyrer ved
omlægning, så kan man jo se om ikke en af de andre kreditforeninger er
villige til at tage ens lån, når man har haft det et stykke tid hos
Totalkredit.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-05-03 18:25

> Når man så bliver træt af at Totalkredit har høje gebyrer ved
> omlægning

Er der nogle online sammenligner er udgiftter til kreditforeninger ?

/A

Fra : [DK]Garfield

Dato : 10-05-03 16:45

Hej,

> Øeh - Jeg optog lån i totalkredit og der var det totalkredits mand og
> ikke min banks der var ude og kigge på ejendommen

Dette passer ikke helt.

Det er en der er ansat i en bank, og hvis din bank ikke har nogle afdelinger
i det område, så henter de hjælp hos en anden bank.

Så alle Totalkredit vurderinger foretages af bankerne, men af folk som er
uddannede til at vurdere.

Garfield

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-04-03 13:18

Fuer wrote:

> [...]
> lisså meget som det koster at eje stedet. siden er jeg blever udlært og har
> fået alm job, men ingen kreditforening vil godkende mig alligevel!

Skal du have nyt lån (større ?) eller overtage det gamle lån ?

Men ellers kan dine forældre kautionere et år eller to, bruges ofte
når "studie" boliger overdrages.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.