Flue og flåd efter havørred ?
Fra : Niels Jørgen

Dato : 20-04-03 23:30

Hej NG

Jeg har nogle gange prøvet, men uden held at fiske efter havørred med flue
og flåd.
Jeg kastet ud og spinnet ind i et jævnt, men langsomt tempo, men der sker
ikke noget.
Er der nogle måde der er bedst at spinde ind på ? og er der nogle fluer, som
i kan anbefales til dette ?
Og er der andet jeg skal være opmærksom på, når jeg fisker med flue og flåd
?

Hilsen Niels Jørgen

Fra : David Konrad

Dato : 21-04-03 00:17

"Niels Jørgen" <windsurf@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og flåd.
> Jeg kastet ud og spinnet ind i et jævnt, men langsomt tempo, men der sker

Spin langsomt ind, hold pause, lad fluen synke, spin ind, hold pause etc - i
et varieret tempo, men *aldrig* hurtigt, eller så flåddet laver striber i
vandoverfladen. Giv fluen "liv". Husk gerne 1½ meter eller mere mellem flåd
og flue.

Fra : Niels Jørgen

Dato : 24-04-03 22:11

Tak for dit svar.
Jeg har læst flerer steder at man anbefaler, at afstanden imellem flue og
flåd skal være, fra 1,5 og op til 4 m.
Hvordan kan det være at man skal bruge op til 4 m, er det på grund af at man
skal ned på en bestemt dybde eller hvordan ?
Hilsen Niels Jørgen

Fra : John Hilt

Dato : 26-04-03 09:59

G'day all!
On Mon, 21 Apr 2003 00:29:36 +0200 Niels Jørgen wrote:

>Er der nogle måde der er bedst at spinde ind på ? og er der nogle fluer, som
>i kan anbefales til dette ?

http://www.jjfl.org/fluefiske/fisketips.html

Fisk dypt om våren med markimitasjon, da går ørreten langs sandbunnen
etter børstemark ved solnedgang.

--

This was a message from The Please Get a Life Foundation.