Hale jægeren
Fra : Zirfelt

Dato : 21-04-03 08:32

Hej igen.
Min veninde har en Islænder på ca. 4 år, der bider i haler. Om det er store
eller små heste, hopper eller vallakker, unge eller gamle, det er ham
fuldstændig lige meget. Han gnasker så meget at der kom alvorlige sår på en
af hestene.
Hun fik ham kastreret sidste år, men heller ikke det hjalp.
Er der nogle af jer der har et godt råd?

--
Fortsat god og positiv dag

ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : dorthe jensen

Dato : 21-04-03 19:50

Hej Irene

Der findes et produkt fra blue hors som kan bruges imod dette problem, det
hedder bidstop og er godt nok beregnet til boks og dækkener. det kan sikkert
også bruges på andre heste. det kan jo være at de har lavet et produkt til
dette problem også.
Jeg havde en hest der brugte sin fritid på at gumle sine dækkener til, og
det holdt han op med efter jeg startede med at smøre det på.
Jeg har en søster hvis hest har fået bidt en del af halen og hun sprøjtede
den ind i hjortetaksolie, og det kunne den anden hest heller ikke lide.
Så prøv jer frem her er et par muligheder, som i kan hygge jer lidt med.

venlig hilsen Dorthe
Zirfelt <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea39e60$0$171$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Zirfelt

Dato : 23-04-03 06:34

Tak for svaret. Det vil nu blive prøvet.

--
Fortsat god og positiv dag

ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : taina

Dato : 28-04-03 22:50

"dorthe jensen" <dorthejensen30@hotmail.com> skrev i en meddelelse

klip

> Jeg har en søster hvis hest har fået bidt en del af halen og hun sprøjtede
> den ind i hjortetaksolie, og det kunne den anden hest heller ikke lide.

klip

.... men lad være med at få det på fingrene. Det STINKER og er ikke til at få
vasket af igen

mvh. tina

Fra : Anet

Dato : 29-04-03 07:50

> klip
>
> ... men lad være med at få det på fingrene. Det STINKER og er ikke til at få
> vasket af igen
>
> (klip)

Man bruger også meget hjortetakkeolie hvis man har en hest der gnaver i træværket i f.eks stalden. Tag et par engangshandsker på og
en pensel og så smør et fint lag på stedet, så holder hesten op med det promte for det smager ikke godt.

--

~Hilsen
Annette~