apt-get i Derbian
Fra : andy

Dato : 20-04-03 21:49

hvordan får jeg derbian til at ikke at hente fra min cd men i stedet for
fra et http eller ftp. når jeg prøver at instalere eks mozilla. henter
den en gammel vertion fra cd rommen. jeg ved at det skal gøres i
/etc/apt/sources.list
Min ser sådan ud:

deb cdrom:[Debian GNU/linux 3.0 r1 _woody_ official i386 binary-1
(20021218)]/ ,

deb http://mirrors.sunsite.dk/debian/ stable main
deb-src http://mirrors.sunsite.dk/debian/ stable main
deb http//non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-Us stable/non-Us main

deb http://ftp.dk.debian.org/debian stable main
deb-src http://ftp.dk.debian.org/debian/ stable main
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-Us stable/non-Us main

deb http://security.debian.org/ stable/update main

Hvad skal jeg rette så den henter fra en ftp eller http.

Fra : Jan Larsen

Dato : 20-04-03 22:01

andy wrote:

> [...]
>
> deb http://security.debian.org/ stable/update main
>
> Hvad skal jeg rette så den henter fra en ftp eller http.

tætte et '#' ud for deb
cdrom:[Debian GNU/linux 3.0 r1 _woody_ official i386 binary-1 (20021218)]/

eller slette hele linen
eller skriv
apt-get install mozilla/testing

Mvh Jan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-04-03 22:03

On Sun, 20 Apr 2003 23:01:01 +0200, Jan Larsen wrote:

> [...]

[..]

> eller skriv
> apt-get install mozilla/testing

Givet at han ingen linier har med testing virker det nok ikke.

Mvh.

--
"Om man köper et gäng bananer och tar dom med hem..." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jan Larsen

Dato : 20-04-03 22:18

> Givet at han ingen linier har med testing virker det nok ikke.
UPS. må lære at læse mere grundigt

Mvh Jan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-04-03 22:00

On Sun, 20 Apr 2003 22:48:44 +0200, andy wrote:

> hvordan får jeg derbian til at ikke at hente fra min cd men i stedet
> for fra et http eller ftp.

F.ex. ved at læse manualen, eller Debianguiden:

<http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html>

Du kan også prøve at tænke dig om og gætte...

Mvh.

--
"Når regeringen alligevel har valgt at træffe denne Adam Sjøgren
beslutning - som selvfølgelig er en svær beslutning asjo@koldfront.dk

Fra : Debian User Claus Ch~

Dato : 21-04-03 06:42

Adam Sjøgren wrote:

> F.ex. ved at læse manualen, eller Debianguiden:
>
> <http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html>

yes. Denne her side er også god hvis man vil have en nyere mozilla og
kde3.1, mplayer og en masse andet.

Hilsen Claus