Hjælp til program
Fra : Anders Houmark

Dato : 20-04-03 17:42

Hejsa..
Håber dette rammer gruppens fundsats osv. ellers på forhånd undskyld
ulejligheden.

Jeg ville lige høre om der ikke er en venlig sjæl som har 5-10 minutter til
overs og vil gå koden i dette delphi program igennem:
www.andersh.dk/Program.zip (har virusscannet den, og programmet fandt intet)

Det jeg gerne vil have, er at i tager koden og så med sådan nogen // ud for
hver linie beskriver hvad funktionen gør. Det vil jeg blive utrolig glad for
hvis nogen ville gøre, da jeg ikke selv kan finde ud af det.
I må gerne sende koden her eller til min email adresse.

På forhånd mange tak.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-03 19:33

>Jeg ville lige høre om der ikke er en venlig sjæl som har 5-10 minutter til
>overs og vil gå koden i dette delphi program igennem:

procedure TAddition1Form.btnIndsaetClick(Sender: TObject);
begin
// Tilføjer tekst fra edit-felt til listboks
lbAddition.Items.Add(edtNy.Text);

// Clear edit-felt og giv edit-felt fokus
edtNy.Text := '';
edtNy.SetFocus;
end;

procedure TAddition1Form.btnBeregnClick(Sender: TObject);
var
I, Sum: Integer;
begin
Sum := 0;

// Rend igennem alle items/tal i listboksen
for I := 0 to lbAddition.Items.Count - 1 do
// Konvertér item-tekst til integer og læg til sum
Sum := Sum + StrToInt(lbAddition.Items.Strings[I]);

// Konvertér sum fra integer til tekst og skriv sum i edit-felt
edtSum.Text := IntToStr(Sum);
end;

Mvh, Claus Nielsen
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-04-03 20:58

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse