Hvordan gøres dette...
Fra : Magnus

Dato : 20-04-03 23:07

Jeg skal vælge 11 spillere fra en profildatabase med spillere og via 11
SELECT formularfelter.
I hver af disse SELECT formulare er alle de spillere som skal kunne vælges
listet som herunder:

nr. Fonavn1 Efternavn1
nr. Fonavn2 Efternavn2
nr. Fonavn3 Efternavn3
nr. Fonavn4 Efternavn4
nr. Fonavn5 Efternavn5

udover et ryg nr. så har alle spillere i databasen naturligvis også et id nr
som kun "den" spiller har men det står ikke i dropdown boksen.

Så hvordan får jeg så fat i hvert enkelt id nr på de 11 valgte spillere...
når jeg kun har "nr. Fonavn3 Efternavn3" på 11 spillere...?

/Magnus

Fra : Dcasso

Dato : 21-04-03 09:19

> [...]
>
>Så hvordan får jeg så fat i hvert enkelt id nr på de 11 valgte spillere...
>når jeg kun har "nr. Fonavn3 Efternavn3" på 11 spillere...?

Ikke sikker på jeg helt kan følge dig, men det du vil, er at i en en
dropdown box vises spillernes, nr fornavn og efternavn. Er det korrekt
For hvis det er skal du jo bare sætte de enkelte dropdown elementers
værdi til deres ID.

Altså
<select name="spillere">
<option value="Idnummeret">Spillernr, fornavn og efternavn
<option value="Idnummeret2">Spillernr, fornavn og efternavn
</select>

Var det dette du tænkte på?

Fra : Jens Nelving

Dato : 22-04-03 08:36

Magnus wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Så hvordan får jeg så fat i hvert enkelt id nr på de 11 valgte spillere...
> når jeg kun har "nr. Fonavn3 Efternavn3" på 11 spillere...?

Er det noget i denne retning du kigger efter?

> ("SELECT * From tabel Where nr = " & Request.form("nr"))
Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne