[MySql] Escape af % i SQL-streng
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 20-04-03 22:56

Hej.

Hvis jeg vil søge efter tekst-felter, der indeholder % i midten, hvordan
skal jeg så skrive det. Følgende vil jo selvfølgelig ikke virke:

SELECT * FROM tabel WHERE tekstfelt LIKE '%%%'

Rettere sagt: Hvordan escaper man karakterer i en streng ' ' ?

På forhånd tak!

Mvh. Bjarke

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-04-03 08:01

On Sun, 20 Apr 2003 23:56:27 +0200, "Bjarke Walling Petersen"
<bwp.news@fjern-dette.bwp.dk> wrote:

> [...]
>
>SELECT * FROM tabel WHERE tekstfelt LIKE '%%%'
>
>Rettere sagt: Hvordan escaper man karakterer i en streng ' ' ?

Med \ så \% søger efter et %-tegn.

http://www.mysql.com/doc/en/String_comparison_functions.html

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 21-04-03 14:14

Mads Lie Jensen skrev:
> Med \ så \% søger efter et %-tegn.