Hardware til en server?
Fra : Anders Ebbesen

Dato : 23-03-01 14:34

Halløj,

Jeg får snart ADSL fra CC og vil i den forbindelse kører diverse slags
servere. FTP, HTTP og mail.

Til dette skal jeg have en server. Jeg er parat til at bruge ca. 5K max. 7K
på den. Den må gerne være stabil, men jeg gider ikke købe en NetFinity for
at opnå det, jeg hælder til en bambus - prisen taget i betragtning.

Hvad skal man gå efter?

Jeg forestiller mig noget ala:
Processor: 500-600 (ikke så vigtig for performance)
RAM: Minimum 128MB
Grafikkort: 4MB - hvis de stadigvæk kan findes
Harddisk: Minimum 20GB IDE - gerne mere
Netkort
Tastatur+mus
Ingen skærm
En eller anden form for bundkort og kabinet

Kan man få alt det for max. 7000?

Og kan nogen folk sætte navne/specifikationer på ovenstående enheder?

--
Anders Ebbesen
"Netop der tager du fejl. Venstre er ikke en folkelig bevægelse." - Klaus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-03-01 16:13

Anders Ebbesen skrev...

> [...]
>Tastatur+mus
>Ingen skærm
>En eller anden form for bundkort og kabinet

Det kan man godt. Med det budget ville jeg satse på et ASUS CUSL-M
bundkort med integreret netkort og AGP grafik. Det kan fås fra omkring
1.800,- kr. Smid en PIII EB600 CPU i som fås fra 1.600,- kr, og giv det
hele 256Mb RAM til 800,- kr. Tilslut en 30Gb IBM 75GXP harddisk til
1.300,- kr, og installér det hele i et AOpen MT85 Micro tower kabinet til
400,- kr. Så havner du lige omkring 6.000,- kr. og mangler kun tastatur
og mus.

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : jan larsen

Dato : 24-03-01 11:11

Hej.
For at kører en ftp, http,mail server kan jeg ikke forestille mig det kræver
ret meget af computeren,
jeg har selv en Pentium 233mmx 160mb ram 6.4gb harddisk som server, den
kører ftp, http, og lidt andet oveni
og den kan sagtens magte det, den har også kørt Counterstrike dog uden ret
mange spillere, det er meningen den senere skal bruges til Counterstrike
server men da skal den opdateres med mere ram.

Styresystem: win98 se
Http server: Samba44
Ftp server: War deamon
--
Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 28-03-01 23:04

hvis du vile køre HL server vil jeg råde dig til at komme op over 300 mhz
ellers holder dt ik hvis du har 8 inde...

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-03-01 12:22

"Anders Ebbesen" <aebbesen@tribalddb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på den. Den må gerne være stabil, men jeg gider ikke købe en NetFinity for
> at opnå det, jeg hælder til en bambus - prisen taget i betragtning.

Uhhaa da da daaa ..
Den fedeste server vil klart være dual pentium pro. Det lyder måske lidt
tamt, men bedre server til pengene finder du simpelthen ikke. Og den tæsker
sagtens en Athlon 700 Mhz i at være server.
Med mindre du skal have en "gameserver" - så er det nok ikke at foretrække.

Mvh. Peter Jensen

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 24-03-01 18:56

> [...]
> på den. Den må gerne være stabil, men jeg gider ikke købe en NetFinity for
> at opnå det, jeg hælder til en bambus - prisen taget i betragtning.

Hvis du har modet på det, så brug Linux. Så kan du købe en brugt Pentium
133mhz med 64 mb ram og 2gb harddisk for under 1000kr (i
news:dk.marked.privat.edb fx) og så købe dig en ny 45 gb harddisk for
omkring 1500 kr. Det skulle sagtens kunne klare dine krav, personligt har
jeg tænkt mig at sætte en FTP, Firewall, HTTP, og ircbot op på en 66mhz
computer med 32 mb. ram.

Mvh. Jonas

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-03-01 15:19

On Fri, 23 Mar 2001 14:33:35 +0100, "Anders Ebbesen"
<aebbesen@tribalddb.dk> wrote:

>Halløj,
>
>Jeg får snart ADSL fra CC og vil i den forbindelse kører diverse slags
>servere. FTP, HTTP og mail.

Jeg har en gammel P75 med 32ram der står og leger FTP, HTTP, mail og
SSH server på en CC ADSL. Det køre ganske fint. (Den køre linux.)

Fra : Santa Xcaze

Dato : 28-03-01 23:03

Ehm....
Altså hvis den kun skal køre ftp, http, mail...
Kan du godt nøjes med en 200-300 mhz, ville foreslå pentium...Kan ikke lige
kommer på et bundkort...
Netkort: Realtech 100mbit
Switch: Rubytech
Harddisk: IBm deskstar 75 GXP 45 GB sådan en 3 styks :)
Ram: ville købe en 256 mb ram blok, det billigeste du ka få på edbpriser,
men husk det skal være 1. parts
Altså kan ik se hvad du skal med tastatur og mus, hvis du ik ska ha ngn
skærm...
Brug din game skærm, tastatur, mus til at sætte serveren op med fx win 2k
advanced server el linux...
Bruge der efter VNC og installer dt som service så kan du styre serveren fra
din egen computer :)

Ja dt skulle q klar dt hele....

Fra : Henrik Toudahl

Dato : 29-03-01 19:29

Tjaa Det kommer jo også meget an på hvad den skal lave
selv har jeg et Abit Bp6 Dual Celly 550 med 256mb ram og 1 mb Pci
grafikkort... og en 3 gb disk (alt ligger på netværk) kører fint her...

Fra : Henning

Dato : 29-03-01 22:04

> [...]
>Tastatur+mus
>Ingen skærm
>En eller anden form for bundkort og kabinet

Ehhh - overser du ikke en vigtig ting... Hvad vil du tage backup på?
En DAT-streamer koster hurtigt 3.000,- så er der ikke så mange penge
tilbage

Henning
hsb@image.dk