Hente mail med Telmore
Fra : Timusius

Dato : 15-04-03 20:26

Hejsa

Er det lykkedes nogen her til at hente mail fra en POP3 server med en
Siemens S55 med et Telmore abonnement?

Jeg er ret sikker på at jeg har indstillet alt korrekt men får blot
beskeden: "Forbindelse til server ikke mulig."

På TDCs side bliver man blot guidet til at sætte en eller anden fancy WAP
ting op, så man kan læse sin mail ONLINE fra sin telefon.

Men da Siemens S55 jo kan hente direkte fra en POP3 vil jeg jo hellere det.

Alt andet WAP surfing fungerer fint.

M.v.h.
Timusius

Fra : David

Dato : 15-04-03 21:38

> Er det lykkedes nogen her til at hente mail fra en POP3 server med en
> Siemens S55 med et Telmore abonnement?
Nej men fra en T65 som også har indbygget pop3 klient.

SNIP

> Men da Siemens S55 jo kan hente direkte fra en POP3 vil jeg jo
> hellere det.
>
> Alt andet WAP surfing fungerer fint.
Pop3 kan ikke hentes via en WAP opkobling. Tlf. skal bruge en særskilt data
opkobling. Jeg mener Cybecity tilbyder et gratis internet abonnement hvor
dataopkobling er mulig, ellers kan man med TDCs nettid eller netplus bruge
21210000 som opkaldsnr.

mvh

David

Fra : Timusius

Dato : 15-04-03 22:00

SNIP
> [...]
> dataopkobling er mulig, ellers kan man med TDCs nettid eller netplus bruge

Brugte du den metode som du har beskrevet, eller kunne din T65 hente mail på
en anden måde?

Jeg troede faktisk bare at når man først kunne surfe på alle mulige sider,
så kunne man også hente mail. (Jeg kan jo godt se sider som ikke er WAP
sider.)
Er det ikke således med det som kaldes Internet GSM?

Hilsen
Timusius

Fra : David

Dato : 16-04-03 07:26

> Brugte du den metode som du har beskrevet, eller kunne din T65 hente
> mail på en anden måde?
Jeg har sat en data konto op på min T65 til 21210000 og indtastet
194.239.134.83 som DNS adresse

> Jeg troede faktisk bare at når man først kunne surfe på alle mulige
> sider, så kunne man også hente mail. (Jeg kan jo godt se sider som
> ikke er WAP sider.)
Jo jeg var ikke klar over at du kunne se IKKE wap sider. Min tlf har kun wap
og så en pop3 klient indbygget. Den har ikke en egentlig browser som kan
vise eks. www.dr.dk

Den fejl du får kan også være ved tilslutningen til pop3 serveren. Kommer
fejlen lige efter at tlf ringer op eller et stykke tid efter?

mvh

David

Fra : Martin Zielke

Dato : 16-04-03 08:42

Hvad skal der stå ved følgende ting, hvis man har Telmore?
POP3-server:
POP3-port:
Postkasse:
Password:
SMTP-server:
SMTP-port:
E-mail-adresse:

Hvordan sætter man sin data konto op på sin T65 og hvor indtaster man sin
DNS adresse?

Fra : Thomas

Dato : 16-04-03 11:02

"Martin Zielke" <martinz@mail.dk> wrote in message
> Hvad skal der stå ved følgende ting, hvis man har Telmore?
> POP3-server:
> POP3-port:
> Postkasse:
> Password:
> SMTP-server:
> SMTP-port:
> E-mail-adresse:

-------------------------------------

Jeg har TDC som internet udbyder og Telmore som mobil udbyder og har
følgende indstillinger på min Ericsson t65. Bemærk at du som allerede nævnt
ikke kan bruge en wap forbindelse men skal oprette en dataforbindelse.

Dataforbindelsen:

Tlfnr: Opkaldsnummer til internetpulje. Hos mig
87311111, som er opkaldspuljen hos TDC i Århus
Brugerid: Brugernavn til internet abn. (Mit 12 cifrede
internet kundenummer hos TDC)
Password: Password til mit internet abn
Anm. om password: Fra
Datahastighed: 9,6
Opkaldstype: ISDN
DNS-adresse: 193.162.146.9 (Den primære dns hos TDC)

Mailopsætning:

Tilslut via: Den dataforbindelse du lige har lavet
Pop3-server: Indgående postserver (pop3.mail.dk(TDC))
Pop3 port: 110
Postkasse: Brugernavn til mailkonto. (Mit 12 cifrede
internet kundenummer hos TDC)
Password: Password til min mailkonto
SMTP-server: Udgående postserver (smtp.mail.dk (TDC))
SMTP-posrt: 25
E-mailadresse: Siger sig selv
Fra navn: Det gør den her vist også

TDC Mobil har forøvrigt gode vejledninger til opsætninger af mail klienter
på mobil telefoner. http://www.tdcmobil.dk/u_22612.htm
Du kan jo så selv udskifte de indstillinger der gælder for TDC mobil med din
egen mobil udbyder

Thomas

Fra : Anders Hansen

Dato : 16-04-03 11:15

Du kan da sagtens hente pop3-mail via telmore. Jeg hentede en pop3-klient
til min N6610 og den kunne sagtens hente mail via WAP.

Hilsen

Anders Hansen

Fra : Thomas

Dato : 16-04-03 11:35

"Anders Hansen" <mail@REMOVETHISanders-hansen.dk> wrote in message
> Du kan da sagtens hente pop3-mail via telmore. Jeg hentede en pop3-klient
> til min N6610 og den kunne sagtens hente mail via WAP.

-----------------

Det er meget muligt - men man kan ikke via en Ericsson t65, men den er
jo også ved at være lidt bedaget

Thomas

Fra : David

Dato : 16-04-03 21:08

> Du kan da sagtens hente pop3-mail via telmore. Jeg hentede en
> pop3-klient til min N6610 og den kunne sagtens hente mail via WAP.
Hvis den kører via GPRS er det noget helt andet...

mvh

David

Fra : Fischer

Dato : 17-04-03 06:17

> Du kan da sagtens hente pop3-mail via telmore.

Det er ikke som sådan mobiludbyderen der sætter begrænsningen - det er
internet-adgangen.

> Jeg hentede en pop3-klient til min N6610 og den kunne
> sagtens hente mail via WAP.

Det lyder meget, meget mystisk.
Et wap-opkald burde ikke give hul igennem til et pop3 check!

Hvis du fastholder, vil jeg gerne efterprøve dette.
Hvad hed den pop3-klient og hvor hentede du den?
Var det TDC's wap-gateway du benyttede?

*Fischer

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 17-04-03 18:16

"Fischer" skrev i en meddelelse news:kOqna.10$bd6.0@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Hvis du fastholder, vil jeg gerne efterprøve dette.
> Hvad hed den pop3-klient og hvor hentede du den?

Jeg har da også hentet mail via WAP med min N6610..... (også Telmore) Jeg
brugte den gratis prøveversion på www.midlet.org. Og så bruger jeg ellers
TDC's WAP-opsætning...

Hygge...
Daniel

Fra : Fischer

Dato : 17-04-03 18:28

> Jeg har da også hentet mail via WAP med min N6610.....
> (også Telmore) Jeg brugte den gratis prøveversion på
> www.midlet.org. Og så bruger jeg ellers TDC's
> WAP-opsætning...

Der er jo flere E-mail klienter på www.midlet.org
Hvad hedder den?

På TDC's wap-nummer 40390909 har jeg ikke kunnet få hul igennem til en POP3
klient, så det undrer mig at andre skulle kunne.
Du har ikke GPRS, vel?

*Fischer

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 17-04-03 20:08

"Fischer" skrev i en meddelelse news:lvBna.74$yv2.2@news.get2net.dk...
> Der er jo flere E-mail klienter på www.midlet.org
> Hvad hedder den?

EmailViewer 1.2.1 fra Reqwireless... - jeg gad bare ikke lige kigge hvad den
hed før

> På TDC's wap-nummer 40390909 har jeg ikke kunnet få hul igennem til en
POP3
> klient, så det undrer mig at andre skulle kunne.
> Du har ikke GPRS, vel?

Så hut jeg hvisker er det samme WAP nummer jeg ringer op til (checker lige:
ja det er). Og nej jeg har ikke GPRS, da Telmore ikke har lanceret det for
os dødelige endnu
Hvis du kan bruge det til noget, så har jeg min e-mail hos TDC....

Hygge...
Daniel

Fra : Fischer

Dato : 18-04-03 06:16

-----

> Så hut jeg hvisker er det samme WAP nummer jeg ringer op
> til (checker lige: ja det er).

Jeg har lige hentet klienten ned på en lånt N3410 og programmet kører sådan
set fint.
Men når jeg kobler op på nettet for at checke mail, får jeg følgende fejl:
"Unexpected Server Response".

Men hvis den virker hos dig, så må det jo kunne lade sig gøre.
Jeg er bare ret overbevist om at TDC's wap-opkald ikke skulle kunne give
adgang til at checke en POP3 server?
Kunne man tænke sig, at programmet benytter en eller anden Wap-POP3 gateway
hos producenten (Reqwireless)?

Anyway - det var bare af teknisk nysgerrighed jeg ville prøve. Jeg begraver
sagen under X-files.
Selv bruger jeg en rigtig bærbar PC og GPRS til E-mail.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 16-04-03 06:32

> Jeg troede faktisk bare at når man først kunne surfe på alle
> mulige sider, så kunne man også hente mail. (Jeg kan jo godt
> se sider som ikke er WAP sider.)

Nej, det kan du ikke.
Nogle internet-udbyder har en Webmail som også kan tilgåes fra Wap, men det
er ofte ret besværligt.
Rigtig POP3 mail kører over en anden port, hvor du skal have et rigtig
internet-forbindelse til din mobil (CSD, GPRS).

*Fischer