fiskeri på Enø
Fra : H.O.T

Dato : 20-04-03 12:45

Skal en uge på Enø i slutningen af Maj, hvordan er det med fiskeriet
dernede?, hvilke steder er gode, og hvad er der at fange????

Henrik

ps. hvis du alligevel svare søg i google, så spar din tid, og brug den på
noget fornuftigt....

--
www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=34

Fra : Nicklas Raun

Dato : 21-04-03 12:26

Der kan fanges Havørreder, kysttorsk, flade, prøv helt ude på spidsen af
Enø.

Nicklas

Fra : Michael Edvardsen

Dato : 21-04-03 14:44

De der kysttorsk vil jeg nok bytte med Aborre, og helt ude på spidsen er et
fuglereservat og fiskeriet er knap så spændene, der bliver meget sandet og
lavt. Man kan faktisk gå til den næste lille ø ved lavvande og så vælge at
gå tilbage med det samme eller vente 12 timer til vandet er nede igen.

Michael

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 23-04-03 18:43

Halloooo,

Hvornår var du sidst på Enø, mester?
Læser du op af en eller anden antikvarisk fiskebog eller hvad. Der har da
ikke været kysttorsk at fange i dette område de sidste 20 år.
Derimod er der idag rent faktisk kommet en hel del aborrer som der ikke var
før.
Hornfisk er der som regel i rigelig mængder, og havørreder er der bestemt
også at træffe dog som regel ikke i uforglemmelige størrelser.
Og med hensyn til fladfisk? Så vil jeg anbefale at du også glemmer det når
vi taler direkte fra kysten og i maj måned. Der er meget lavvandet overalt
fra Enø.
Du kan dog med succes fange dem i strømmene eller sejlrenderne ved hhv.
karrebæksminde eller svinø men bedst om efteråret.
Helt ude på spidsen af enø?? Sig mig har du nogensinde været der? Rent
bortset fra at det er fuglereservat og adgang forbudt i forårsmånederne, er
det det mest lavvandede og tilsandede sted i hele bugten og med indbygget
antifangstgaranti.

Michael Christoffersen