Sild i Esbjerg Havn (?).
Fra : Mads Breddam

Dato : 14-04-03 19:05

Hej.

Det skulle eftersigende være muligt at fange sild i Esbjerg Havn - når der
er nogen. Men hvornår er der nogen? Jeg tænker i højvande/lavvande og den
slags. Periode er vel omtrent nu.

Jeg har købt sådan et "Sildeforfang"... Er det så ikke bare at spænde noget
bly for og så ud med det?

Jeg har aldrig fisket sild før, - så jeg søger lidt helt nede på
begynderplan-guidning.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 14-04-03 21:19

Hej!

Ja, hvis du står på kajen, så er det bare om at kaste ud med en passende vægt
i bunden (evt. en lille pirk) og lade det synke ned til bunden og så spinde
ind.
Fra båd er det lige som at pirke torsk.

Men står der ikek andre på havnen, du kan lære de lokale fif af?

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Mads Breddam

Dato : 14-04-03 22:28

> Men står der ikek andre på havnen, du kan lære de lokale fif af?

Ja, det håbede jeg også på, men det er ikke ligefrem tilfældet. Men jeg har
'hørt' rundt omkring, at der skulle kunne fanges sild dernede. Jeg må bare
prøve mig lidt frem.....

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Yes Gorgie, they float. They all float down here." Pennywise the Clown/IT.