hvorfor skider hun nu på gulvet...
Fra : Katja

Dato : 18-04-03 17:51

Hej NG,

en af mine katte har lige skidt på gulvet...de er ellers 100% renlige...den
ene er 10 den anden 15 mdr....den ældste er ny og den har jeg fået for 1½
mdr siden...det går ellers fint med hende....godt nok er de lidt efter
hinanden men de leger også fint sammen mv. Jeg har i hvert lidt hende
mistænkt for at have lagt den lort. Jeg gav dem tun i går....det underlige
var nemlig at det nærmest var vand....det var helt tyndt....dårlig
mave....men hvorfor skider hun der....

er det fordi hun har dårlig mave at hun finder et andet sted?
eller er det fordi hun ikke har det godt med den anden kat??

kattetoilettet er fint rent...ryder ud hver dag...og de har stort set ikke
brugt det i dag, da de har sovet meget af dagen.,...

Nogen der kan fortælle mig hvad de tror det kan være....alle forslag er
meget velkomne.

hilsen Tjalfe, Fie og Katja

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-04-03 18:26

In article <b7pa8a$l4t$1@sunsite.dk>, Katja
<katja@[NOSPAM]goebelconsult.dk> wrote:

> Nogen der kan fortælle mig hvad de tror det kan være....alle forslag er
> meget velkomne.

Hvis det var så tyndt som vand kunne det jo simpelthen være at hun ikke
kunne nå ud i bakken. Virker hun sløj?
Hvis det fortsætter skal du nok holde øje med at hun drikker, ellers
kan hun hurtigt komme i væskemangel. Prøv at give hende noget at spise
der skåner maven, kogt hvid mager fisk (torsk, sej) f.eks. plejer at
være godt, evt. blandet med lidt godt udkogt moset ris.

Fra : Niels Peter

Dato : 18-04-03 19:16

Katja wrote:
> [...]
> der....
>
> er det fordi hun har dårlig mave at hun finder et andet sted?

Ja, det er typisk for dårlig mave, at de gør det et andet sted. Nogle
gange er det simpelt hen fordi, det kommer så hurtigt, at de ikke kan nå
hen til bakken (noget lignende kan jo ske for os andre ved
Roskildesyge), andre gange (især ved forstoppelse), fordi det gør ondt,
og så vil de prøve et andet sted, fordi de forbinder smerten med bakken.

> eller er det fordi hun ikke har det godt med den anden kat??

Jeg tror, det er fordi det er diarre.
Hvis det varer mere end en dags tid eller to, ville jeg kontakte en
dyrlæge.

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk