Kattesikret insektnet?
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 16-04-03 23:36

Hej gruppe

Med den varme vi allerede har her i påsken forudser jeg, at jeg om nogle få
uger vil leve i en sauna. At lukke altandøren op er en umulighed lige nu -
med mindre jeg da vil undvære mine to firbenede venner.

Eftersom jeg bor til leje har jeg været noget tilbageholdende med ideer til
afskærmning af døren - jeg vil jo helst ikke ødelægge træværket med for
mange søm og skruer - ved fraflytning går det jo i allerhøjeste grad ud over
mig selv. Jeg har overvejet at konstruere en form for ekstra indvendig dør
udstyret med insektnet, så jeg stadig kan få frisk luft, holde kattene inde
og samtidig holde insekterne ude (især edderkopperne - dem kan jeg godt
undvære Men sådan en dør vil jo også skulle sidde fast med noget.
Nu har jeg så fundet ud af at man kan købe glasfiber-insektnet i metermål,
som kan fastgøres til især vinduesrammer med velcrobånd - nogle af de steder
jeg har set det frarådes det at anvende nettet til døråbninger.

Er der nogen herinde der har erfaringer med sådan noget glasfiber-insektnet?
Er det overhovedet stærkt/hårdt/kraftigt nok til at holde kattene inde? Er
der nogen der har prøvet velcrometoden?

Al feedback er velkomment - jeg har læst bagud i trådene om netdøre.

Måske skal jeg lige indskyde at løsningen skal være så billig som mulig -
dimittend-dagpenge kommer man desværre ikke langt med nu om dage og da slet
ikke med to misser der snart skal til dyrlæge og på udstilling.

Hilsen Tina - og Gizmo og Freya der er gået tidligt i seng (men sikkert
vågner op til dåd når jeg går i seng

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-04-03 23:47

Jeg har ikke prøvet glasfiber-insektnettet, men jeg kan da fortælle dig,
hvordan jeg har lavet mine netrammer - og jeg er ikke den store håndværker

Jeg købte nogle smalle trælister og lavede rammen. På
indersiden satte jeg voilerenet fast med en hæftepistol og
på ydersiden satte jeg insektnet med velcro. Velcroen
sidder så nogenlunde fast mellem vinduet og rammen -
men jeg ville ikke stole på, at de ikke kunne få vristet det
fri, hvis det ikke var for voilerenettet. Selve rammerne er
gjort fast med kroge, så de er nemme at få af og ikke
laver for store huller.

Et lille tip: Sort/gråt insektnet er faktisk mindre synligt end
hvidt, selvom man ikke lige skulle tro det.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : goofy

Dato : 17-04-03 08:37

Hej Tina
Jeg har løst problemet ved at gå til Silvan, der har de insektnet til
vinduer der sættes fast med selvklæbende velco, det fungerer
upåklageligt hos os i vors udestue.
1 stykke på 130x130 kostede ca. 120,oo kr.
Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Inger og Jakob

Dato : 18-04-03 09:06

Hej Steen

Det lyder rigtig smart, så det er noget, jeg vil prøve at se nærmere på til
vores havedør. Det ville være dejligt, hvis det virkede, men jeg tænker på
om kattene ikke vil prøve at klatre i det?

Med venlig hilsen
Inger

Fra : goofy

Dato : 18-04-03 09:11

Hej

> [...]
> vores havedør. Det ville være dejligt, hvis det virkede, men jeg
tænker på
> om kattene ikke vil prøve at klatre i det?

Jeg kan kun svare, at det har de ikke gjort hos os, og vi har 3 katte "
spærret" inde på den måde.
Til vores udestuedør har vi dog anskattet en rigtig netdør som kan
skydes tilside ( glide, trækkes) således at der kan komme frisk luft
ind.
Døren er købet hos Biconet tlf. 62271879 og vi er meget glade for den
Med venlig hislen

Steen Vinbæk