PC går i blå når man lukker ned...
Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 23-03-01 11:31

Ofte når jeg lukker ned for maskinen fpr jeg en blå skærm der enten
siger Windows Protection Error, you need to reset eller også en blå
skærm som skriver der er opstået en fejl i VMM/VFAT VXD modulerne.

Maskinen er meget stabil og jeg har prøvet at clocke ned (er normalt
overclocket), skrue ned for ram hastigheder men jeg har ikke lige
fundet den del som giver fejlen. Kan også være software, men jeg aner
det ikke.

Det er noget den er begyndt på for ikke så længe siden men jeg kan
ikke huske hvad jeg har ændret

System:

Abit KT7-RAID, YH bios
Duron 600@800 (normalt 900).
ASUS V3800, AGPx2, turbo mode
2x128Mb PC133 ApAcer RAM (kører max settings på ram normalt, har
prøvet at skrue ned for forskellige ting)
3 HD, Maxtor 7.5Gb (VIA IDE, master), Quantum 6.4Gb (VIA IDE, slave),
Maxtor 80Gb (RAID IDE, master)
1 CDROM drev (VIA IDE, master)
1 CDWriter (VIA IDE, slave)
MX300 lydkort
8029 pci netkort
3com 3c905b netkort
USB scanner, joystick, webcam

Er der nogen af disse ting der kan have indflydelse på den fejl eller
skal jeg ligefrem tro det er en diskfejl?

mvh Bernhard

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 23-03-01 12:16

1) kør en fuld scandisk
hvis ikke der sker noget ->
2) reinstaller windows..

Fra : Anders Nielsen

Dato : 23-03-01 15:42

Der er en god chance for at det er software, hvad havde du pillet med inden
det begyndte at gå galt? Forsøg evt. at fjerne drivere til grafik/lydkort og
installer en anden version.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 28-03-01 11:32

> [...]
> det begyndte at gå galt? Forsøg evt. at fjerne drivere til grafik/lydkort og

Jeg har nu fundet ud af at version 6.31 af nvidia's driveren kan gøre
det nummer på winMe. Jeg har nu lagt 5.33 ind og så håber jeg at den
blå skærm ikke dukker op igen...

Bernhard

Fra : Bashful

Dato : 23-03-01 22:36

Hej Bernhard,

Jeg har selv det samme problem, når jeg lukker min maskine. Jeg når lige at
se den sorte skærm med den orange tekst:"Du kan nu slukke for computeren",
hvorefter computeren selv skulle slukke - men dér går den i blå skærm.
Jeg søgte i Microsofts Knowledge Database på "blue screen", og der kom "kun"
52 resultater (havde forventet mange flere når det nu handlede om
Windows!!!) Der stod dog at de blå skærme kunne skyldes forældede
drivere til grafikkortet eller skærmen .... jeg har selv et G400 fra Matrox.
De nyeste drivere har jeg nu installeret, og jeg må indrømme at det ikke har
fjernet problemet helt... jeg får stadig de blå skærme engang imellem, dog
ikke så ofte som tidligere ... prøv at se om det løser problemet for dig...

linket her er til Knowledge databasen:
http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp?ln=en-us&sd=gn

Hilsen

Kasper