Rygproblemer, så blev det vores tur. :-(
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 16-04-03 21:41

Hej Allesammen,

I eftermiddags da jeg lå og slangede mig på sofaen, tabte jeg en chips ned
på gulvet. Bølle var naturligvis på pletten, som altid når der er lækkerier
i farvandet. Han snappede ud efter den faldende lækkerbidsken, og gav så et
enormt hyl fra sig. Herefter gav han sig til at ryste voldsomt. Jeg kunne
ikke lige med det samme se, hvor skaden var sket. Ret hurtigt måtte jeg dog
konstatere at han ikke længere ville springe op. Bagpartiet hang en smule,
men ellers virkede han ret hurtig glad igen. Vi kørte til dyrlæge med det
sammen. Han mente at det godt kunne være en prolaps og gav omgående
binyrbarkhormon. Han skal så have piller den næste uges tid, og holdes så
meget i ro som muligt. Lige nu, giver det nu sig selv....Han vimser
stadigvæk rundt, men han kan ikke hoppe op, eller for den sags skyld ryste
sig. Han er tydeligvis ked af det, lige så meget som os.
Mine tanker kredser hele tiden om alle disse skrækelige historier, der på
det seneste har huseret her i gruppen...
Jeg håber bare at den her uge med lidt ro, gåtur i snor og piller kan hjælpe
ham.
Bare lidt snotnæsede bekymringer herfra.

Mvh. Renate, som takker for øret...eller er det øjet i dette tilfælde...

Fra : Mari

Dato : 17-04-03 07:12

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> enormt hyl fra sig. Herefter gav han sig til at ryste voldsomt.

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_rygsmerter.ht
ml

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_spondylose.ht
ml

Fra : Mari

Dato : 17-04-03 07:20

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

tilsæt selv ml i kommandolinien, når du har trykket på linket.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-04-03 08:35

> [...]
> ham.
> Bare lidt snotnæsede bekymringer herfra.
>
> Mvh. Renate, som takker for øret...eller er det øjet i dette

Hej Renate

Nu skal vi jo ikke male en vis herre på væggen. Det lyder for mig ikke som
den frygtede prolaps. Jeg ville snare gætte på, at han som vi andre af og
til kan få, har fået sig et hold i ryggen, eftersom du ikke skriver om
tidligere problemer med ryggen. Så det er skal til er måske nogle muskel
løsnende ( Afslappende ) piller, og så noget varme. Den bedste varme er den
der kommer indefra, altså skabt ved hundens eget initiativ, det er derfor
pillerne gør sin gavn, og det er det de skal gøre, få musklerne til at
slappe af, så gør det ikke så ondt for hunden at bevæge sig. Et dejligt
varmt bad, ( Læs karbad ) altså varmere end normalt, som varmer hunden
rigtigt godt op, hvis du selv har prøvet et rigtigt varmt karbad, således
du kunne sidde stille og svede når du er kommet op af karret, sådan skal det
være, for så kan han bevæge sig nogenlunde frit bagefter, tør kun det værste
vand væk, og lad ham selv ryste resten væk, og lad ham så løbe frit, så han
selv holder varmen ved lige. Det skulle så kunne løse problemet, hvis altså
min diagnose er korrekt. Prolaps og Spondylose kommer som regel snigende,
så man faktisk først opdager dem, når de er blevet et problem for hunden.
Ellers er der vel god grund til at besøge en kiropraktor, de kan altså lave
små mirakler.

M.V.H......Benny..

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 17-04-03 09:10

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
<snip>

> [...]
> den frygtede prolaps. Jeg ville snare gætte på, at han som vi andre af og
> til kan få, har fået sig et hold i ryggen, eftersom du ikke skriver om

Hej Benny,

Nej, du har da ret i dine antagelser. Det var jo stort set også hvad
dyrlægen sagde. Men han fokuserede mere på prolapsen en du gør. Han sagde,
at en prolaps netop kan komme ret hurtigt. Men jeg håber da også at han
"bare" har et hold i ryggen. Her til morgen, ser det ikke ud til at være
bedre. Han vil stadigvæk ikke hoppe op. Han har svært ved at komme på benene
og bagenden hænger stadigvæk en smule.

> [...]
han
> selv holder varmen ved lige. Det skulle så kunne løse problemet, hvis

Jamen det lyder som noget der skal prøves. Jeg vil se om jeg kan hitte en
balje i løbet af i dag. Der er jo ikke ret mange forretninger der har åbent
i dag.
Måske jeg smutter en tur i havecenteret. Bølle er ellers ikke den, der
ynder bad allermest. Måske ordet bad forveksles med mad, og så er skuffelsen
naturligvis stor.

> [...]
> så man faktisk først opdager dem, når de er blevet et problem for hunden.
> Ellers er der vel god grund til at besøge en kiropraktor, de kan altså

Det ville jeg jo også mene, men dyrlæge var altså af en anden mening. Jeg
ved ikke om den overvejende del af prolapser hos mennesker kommer
pludseligt, eller udvikler sig langsomt. De tilfælde jeg har kendskab til,
har udviklet sig gennem en længere eller kortere periode. Mon ikke det
gælder det samme for hunde.? Vi tager lige én dag ad gangen,og håber så på
at en uges tid er nok til at konstatere, at det bare var hold i ryggen. Tak
for dit indlæg.

Mvh. Renate

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-04-03 10:51

Hej igen Renate

Så lad os da glæde os over, at dyrlæger ikke altid har ret, så lad os håbe
på, at det er os der får ret.

M.V.H.....Benny..

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-04-03 11:08

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
Hej Renate
> Han sagde,
> at en prolaps netop kan komme ret hurtigt.

mon ikke også et hold i ryggen kan komme ret hurtigt som hos os mennesker
og her taler jeg af erfaring, pådrog mig nemlig selv et ordenlig hold i
ryggen på vores ferie i Thailand, og det kom bare sådanne som lyn fra en
klar himmel, ved at jeg blot satte mig ned

> Her til morgen, ser det ikke ud til at være
> bedre. Han vil stadigvæk ikke hoppe op. Han har svært ved at komme på
benene
> og bagenden hænger stadigvæk en smule.

Et hold i ryggen forsvinder heller ikke bare sådanne ( her samligner jeg
igen med mig selv. Det er 14 dage siden jeg fik mit, og jeg har stadig
problemer, tros læge besøg og kiroprator )

jeg vil ønske rigtig god bedring, og krydser finger for at det "bare" er et
hold i ryggen.

Mange tanker fra

Bolette

Fra : Smat

Dato : 18-04-03 20:30

> [...]
> ham.
> Bare lidt snotnæsede bekymringer herfra.
>
> Mvh. Renate, som takker for øret...eller er det øjet i dette

Hejsa
Øv hvor er det træls at så mange af vores dejlæige hunde skal døje med så
mange skavanker.
Men noget af det bedste ved den her NG er vel at vi ved mirakler sker.
Ligeledes ved vi at når det ser rigtigt sort ud så vender tingene
ligepludselig rundt. Sådan bliver det også for din hund
Som du ved taler jeg af erfaring, for 1½ måned siden fik vi af vide at
Apollo skulle aflives efter 2 mdr. Han springer rundt og er glad nu - så
dyrlægen fik en næse og vi fik lov at beholde vores hund. Bare vent jeg tror
på du sidder og er lette før du aner det

Mange tanker
Margrethe

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 23-04-03 14:41

Hej igen,

Nu er Bølle snart færdig med sin pillekur og heldigvis har det hjulpet. Han
er i stadig bedring. Han er selv begyndt at hoppe op i sengen, så nu kender
vi ham igen. Han har nydt godt af et par varme bade på det sidst, om det har
været med til at hjælpe aner jeg ikke, men det har i hvet fald ikke skadet.

Og nu skal jeg så lige prale lidt.....
Han har nu i næsten en uge skullet have tre piller om dagen fordelt på to
gange. I starten pakkede jeg dem pænt ind i leverpostej. Vi fandt dog ret
hurtigt ud af, at lige meget vad de kom i, spiste han dem. Det er endda sket
et par gange, at de er trillet ud af ét stykke tomat el. Det betød nu ikke
det stor for Bøllebassen...Han samlede skam pænt pillerne op og spiste dem
bagefter. )))

Med lettede hilsner

Renate & Bølle